Rècord d'inscripcions en la vuitena edició del Castelló Global Program Espaitec i Diputació presenten les nou empreses seleccionades per a l'edició 2020

18/05/2020 | SCP

El Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló (Espaitec) i la Diputació de Castelló, han celebrat aquest matí l'acte de presentació de la vuitena edició de Castelló Global Program, programa de creixement empresarial referència a la província de Castelló.

Un acte adaptat a la situació d'emergència sanitària celebrat de manera virtual, i retransmés en directe per Youtube, en el qual han participat els mentors i formadors del programa, les nou empreses seleccionades i les entitats organitzadores, destacant la intervenció de Pau Ferrando, diputat de l'Àrea de Coordinació, Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització de la Diputació de Castelló, i David Cabedo, vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la Universitat Jaume I de Castelló.

Després de rebre 34 inscripcions en només un mes, 22 empreses de la província van ser preseleccionades i, seguint les bases de la convocatòria, només nou han sigut seleccionades per a transformar i accelerar la seua empresa a través del programa. Ho faran des del pròxim 21 de maig, data d'inici de la formació, fins al 13 de novembre, quan finalitzarà el programa amb la presentació del Pla de Creixement Empresarial Personalitzat de les nou empreses participants.

Sis mesos de treball i acompanyament a través de sessions de formació i mentorització per a reforçar i actualitzar coneixements en totes les àrees del negoci: finances, comunicació, internacionalització, recursos humans, innovació o màrqueting.

Les nou empreses seleccionades operen en set sectors diferents d'activitat i estan situades en set municipis de Castelló:

Empreses de recent creació:

Mamá Bio, sector agroalimentari. Benicàssim.

Hoyoyo, sector audiovisual.Benicàssim.

Cardinal Zenit, sector disseny. La Vall d’Uixó.

Bydoing Creative Educational Center, sector educació. Vila-real.

Empreses consolidades en cerca d'innovació:

Producciones & Espectáculos TS, sector serveis. Altura.

Asia Paradise, sector turisme. Castelló.

Dr. Farnós, Sector salut i bellesa. Alcossebre.

Mondo Ritmic, sector educació. Castelló.

Empresa familiar amb canvi generacional:

Balneario de Montanejos, sector turisme. Montanejos

Cal destacar que la vuitena edició comença carregada de novetats, complint així amb el compromís del programa de millorar any rere any per a contribuir a augmentar la capacitat de creixement i competitivitat del teixit empresarial provincial, especialment en temps de crisi on la innovació ha de convertir-se en una constant empresarial.

A més de la formació en línia i la incorporació de la figura del mentor-amic, durant la vuitena edició es realitzaran un conjunt d'accions de formació i seminaris d'innovació que formen part de les accions previstes per a dinamitzar el Club d'Empreses Castelló Global Program.

La primera d'aquestes accions es va realitzar a l'abril amb el webinar gratuït «Reptes del management en l'era de la covid-19», impartit per Xavier Marcet, consultor expert en estratègia, innovació i emprenedoria. El mes de juny s'organitzarà un seminari centrat en la traçabilitat del sector primari a través de tecnologies com el blockchain i al juliol, hi ha prevista una formació per a adaptar les finances de les empreses a la nova conjuntura econòmica.

Els avanços del programa i la informació dels pròxims esdeveniments es poden consultar en la web www.castellonglobalprogram.com