La Universitat Jaume I a través del seu Servei d'Esports llança un nou programa anomenat «Entrenament esportiu» El nou programa oferirà assessorament sobre l'entrenament i el condicionament físic

08/05/2020 | SCP

La Universitat Jaume I, a través del Servei d'Esports, va posar en marxa durant el confinament el programa «Quarantena en forma» amb una durada de set setmanes. Amb aquest programa s'ha pogut continuar realitzant activitat física, gràcies als consells i les classes en línia de professionals del sector que, encara que no han estat actius presencialment, almenys ho han estat de manera virtual. Ara, davant d'aquesta nova realitat de la desescalada, es pot tornar a realitzar activitat física al carrer. Per aquest motiu, des del Servei d'Esports naix un nou programa anomenat «Entrenament esportiu» que té com a objectiu principal acompanyar i assessorar totes aquelles persones que afronten aquest període amb dubtes esportius.

El programa s'iniciarà el pròxim dilluns 11 de maig i constarà de dues parts: una part en la qual un professional llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport atendrà els dubtes i consultes que puguen sorgir al voltant de l'entrenament i el condicionament físic a través d'un correu electrònic (entrenamentesportiu@uji.es), i una segona part en la qual s'oferiran webinars gratuïts per mitjà de Google Hangouts Meet.

Els webinars gratuïts tindran lloc tots els dimarts i dijous a les 12 hores i tindran una durada d'uns 5 a 10 minuts. Es tractaran temes concrets de l'entrenament esportiu, com ara la quantitat d'entrenament que s'ha de realitzar, l'adequació d'aquest a les diferents necessitats, els períodes de descans, o l'entrenament per intervals (HIIT), fins a un total de 14 temes. Després, es respondran les preguntes que vagen sorgint. Per a accedir-hi només s'ha de punxar en l'enllaç corresponent que es generarà per a cada dia i cada reunió (webinar) i que es publicarà en la pàgina web del Servei d'Esports.

Amb aquest nou programa, la Universitat, a través del seu Servei d'Esports, segueix la mateixa línia del programa «Quarantena en forma» i continua treballant per a poder oferir respostes i assessorament esportiu ajustant-se a cada moment de la realitat.