L'UJI signa un conveni amb la Universitat de la Rioja per a donar visibilitat a la producció científica hispana a través del projecte Dialnet

08/05/2020 | SCP

La Universitat Jaume I ha signat un conveni amb la Universitat de la Rioja (UR) per a col·laborar a través de la Biblioteca en el projecte Dialnet, un portal d'informació bibliogràfica desenvolupat per la UR i gestionat a través de la Fundació Dialnet, l'objectiu del qual és donar la major visibilitat possible a la literatura científica hispana.

D'aquesta manera, la Jaume I pretén contribuir al desenvolupament d'aquesta infraestructura que facilita un accés exhaustiu a la producció científica d'àmbit hispà i que ofereix recursos i serveis documentals en benefici de la comunitat acadèmica i investigadora i de la societat en general a través de la cooperació bibliotecària.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, subratlla que aquest conveni «estreteix la col·laboració entre les dues institucions, contribueix a la difusió de la producció científica i afavoreix l'accés al coneixement». A més, Alcón destaca la importància d'enfortir els vincles entre l'UJI i la Universitat de la Rioja per a «facilitar l'accés a una de les majors bases de dades de literatura científica del món». Cal recordar que l'UJI, a través de la seua biblioteca, mantenia acords amb Dialnet des de 2007 a través del Consorci de Biblioteques Universitàries Catalanes.

Per la seua part, el rector de la Universitat de la Rioja i president de la Fundació Dialnet, Julio Rubio, destaca que a través d'aquest conveni l'UJI aprofundirà en la seua relació amb Dialnet, la qual cosa suposarà un benefici per a aquest projecte col·laboratiu interuniversitari, que mostra la fortalesa de la cooperació enfront de la competició i que és un cas d'èxit per a les biblioteques de totes les universitats públiques.

La col·laboració de l'UJI en aquest projecte contempla la introducció de continguts en la base de dades, així com la participació en projectes de revisió i millora de la qualitat dels continguts, entre altres accions.

Així mateix, l'UJI pot fer ús d'un conjunt d'opcions avançades i serveis de valor afegit que la Fundació brinda a les biblioteques col·laboradores perquè estiguen disponibles per al conjunt dels seus usuaris. Concretament, es compta amb cerques avançades de documents, autors, congressos, tesis o revistes; opcions avançades de visualització; la possibilitat de treballar amb resultats com ara l'exportació de documents, l'emmagatzematge de cerques realitzades o l'establiment d'alertes, així com la descàrrega de registres analítics i l'accés als registres de la producció científica institucional de la universitat.