La formació d'UJI Emprèn OnSocial s'adapta al format en línia per a continuar amb el suport als emprenedors durant la crisi de la COVID-19

20/04/2020 | SCP

El programa d'emprenedoria social de la Universitat Jaume I de Castelló, UJI Emprèn OnSocial, adapta les sessions de formació al format en línia per a continuar donant suport als emprenedors de la comunitat universitària. Aquesta mesura respon a les restriccions imposades pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, en relació amb la pandèmia del coronavirus.

Els organitzadors del programa, promogut conjuntament pels vicerectorats d'Investigació i Transferència i d'Estudiantat i Compromís Social, concretament a través de la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge i de la Fundació General de la Universitat Jaume I, entitat gestora d’Espaitec, a tenor de la situació actual, han considerat la necessitat de continuar amb el desenvolupament del programa perquè els 11 projectes participants puguen continuar treballant en la transformació de la seua idea cap a un projecte emprenedor d'impacte social, tecnològic o mediambiental.

Les sessions de formació planificades per als mesos d'abril i maig mantenen les seues dates, però tant el pla formatiu com el de mentorització, liderat per SECOT Castelló, s'acoblen a la realitat de la nova situació. L'organització del programa ha adaptat, al costat dels docents, la dinàmica de les activitats didàctiques al nou format en línia.

En les pròximes setmanes, l'alumnat d'UJI Emprèn OnSocial continuarà desenvolupant des de casa el seu projecte emprenedor, treballant en profunditat temes relacionats amb l'elaboració d'un pla econòmic financer, els Living Labs com a espais de cocreació, el finançament per a l'emprenedoria social, les formes jurídiques més encertades per a emprendre, els tràmits de creació d'una empresa o com fer una bona presentació corporativa davant d'inversors.

A principis del mes de juliol està prevista la presentació final, que donarà pas a la selecció dels projectes finalistes que, per a la seua materialització en empreses d'impacte social, optaran a dues ajudes, de 10.000 euros cadascuna, de Banco Santander, a través de Santander Universidades. El programa compta també amb el suport de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Tota la informació del programa en http://ujiempren-onsocial.uji.es