El Servei d'Esports de l'UJI col·labora en la difusió del telèfon d'assistència psicològica per als esportistes d'elit

28/04/2020 | SCP

El Servei d'Esports de l'UJI col·labora en la difusió del telèfon d'assistència psicològica entre els seus esportistes del programa d'esportistes d'elit amb vista a poder afrontar d'una manera més efectiva el confinament derivat de la COVID-19.

El Col·legi Oficial de Psicòlegs de la Comunitat Valenciana (COPCV) ha habilitat un servei d'atenció telefònica de suport psicològic a esportistes, entrenadors, directors esportius, àrbitres o familiars d'esportistes. La preparació i pràctica esportiva d'alt rendiment s'ha vist afectada per la situació de confinament i que està pertorbant l'estat d'ànim i incrementant els nivells d'ansietat i estrés, la irritabilitat, la preocupació pel futur professional així com disminuint la motivació, l'adherència a les rutines d'entrenament.

Quinze psicòlogues i psicòlegs esportius atenen aquesta línia telefònica gratuïta de suport psicològic (960 450 232) per tal de minimitzar tots aquests efectes. Cal destacar que aquest número de telèfon, complementa als dos que des del 27 de març ja estan en funcionament atenent a la ciutadania (960 450 230), als professionals sanitaris i altres intervinents (960 450 231).

A més a més, el COPCV ha redactat un decàleg adreçat a professionals i aficionats a l'esport i l'activitat física amb recomanacions com habilitar un espai d'entrenament a casa, mantenir el contacte en els companys i companyes d'entrenament o simplement vestir-se de manera adequada per a fer els entrenaments que milloraran la nostra salut psicològica a l'hora de realitzar l'activitat física.

La Universitat Jaume I també havia posat en marxa a finals de març un programa de suport psicològic dirigit a atendre aquelles persones de la comunitat universitària que estiguen tenint problemes psicològics derivats de la situació causada per l'epidèmia COVID-19 i també als professionals sanitaris dels departaments de salut de la província de Castelló.

Un equip format per 35 docents i investigadors de Psicologia i coordinat pel Deganat de la Facultat de Ciències de la Salut ofereix atenció psicològica a través del correu electrònic, per videoconferència o telefònicament. El correu electrònic de contacte per a qualsevol persona que el necessite és: apoyopsicologico@uji.es.