L’UJI, l’Associació El Cau i la Fundació Sergio García entreguen els premis del concurs d’idees CauProtect Alba Gil Bagán, estudiant del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de l’UJI, ha estat la guanyadora d’aquest concurs

05/03/2020 | SCP

•  premis-cauprotect Projecte_CauProtect_20DLL68_in

FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I, l’Associació El Cau i la Fundació Sergio Garcia han lliurat els premis del concurs d’idees del Projecte CauProtect en un acte al que han assistit la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez; el coordinador del projecte i professor del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció, José Vicente García, acompanyat per membres del grup d’investigació; el president de l’Associació Escola El Cau, Juan Rodríguez, i Consuelo Fernández, de la Fundació Sergio García.

La finalitat del concurs era proposar idees per al disseny d'un protector cranial amb l'objectiu d'evitar lesions als usuaris i usuàries que pateixen esvaïments sobtats o crisis epilèptiques. El primer premi, dotat amb 2.500 euros, ha sigut per a Alba Gil Bagán, alumna del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat Jaume I de Castelló pel seu «Drop-Bag». D’altra banda, també s’han lliurat les mencions especials, amb 200 euros, a l’equip format per Pelayo Alonso Fernández, Noé García Fernández, Cristina García Fernández i Juan Rodríguez García del Real, de la Universidad de Oviedo, per la seua idea «Air-ness»; i a Diego Muñoz Arrufat, de la Universitat Jaume I, per la seua idea «Bufanda protectora».

La vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, ha felicitat els guardonats i ha mostrat la seua satisfacció per l’impuls d’aquest concurs d’idees. «Amb aquestes iniciatives tots guanyem i des de l’UJI estem molt conscienciats de la importància de posar al servei de la societat el coneixement i el talent, sobre tot quan es tracta de facilitar la inclusió» ha manifestat.

Per la seua part, Juan Rodríguez, president de l’Associació Escola El Cau, ha destacat que «aquest projecte, sens dubte, millorarà la qualitat de vida de les persones que pateixen caigudes i esvaïments reiterats que, en moltes casos, provoquen lesions».

Per finalitzar, des de la Fundació Sergio García, Consuelo Fernández, ha mostrat el seu suport a aquest projecte. «Es tracta d’una iniciativa a la que hem donat suport des d’un principi, i esperem poder seguir contribuint al seu desenvolupament en pròximes fases» ha afegit.

Aquest concurs s'emmarca dins del conveni de col·laboració signat per l'UJI, la Fundació Sergio García i l'Associació Escola El Cau per a desenvolupar aquest projecte anomenat CauProtect.

Fotografies