El projecte «Musiquem» de l'UJI celebra un concert i mascletá reciclada al CEIP Maestro Canós Sanmartín de Castelló

11/03/2020 | SCP

El CEIP Maestro Canós Sanmartín de Castelló ha celebrat un concert per part de l'alumnat del projecte «Musiquem. Fent música comunitària als escoles» i dels pares, mares i alumnes del programa «Musiquem en família», impulsats per la Universitat Jaume I, en el qual han tocat i cantat per a tots els assistents amb motiu de l'arribada de les festes de la Magdalena. A continuació, tot l'alumnat del col·legi ha participat en una mascletà reciclada, en la qual han simulat, seguint pautes musicals, els sons propis d’aquest acte festiu amb material reciclat.

En aquest esdeveniment, els xiquets, xiquetes, pares i mares que formen part d'aquests projectes han tingut l'oportunitat de compartir amb la resta de l'alumnat de l'escola, pares i mares i el barri els avanços en el seu desenvolupament musical i compartir tot el que estan aprenent gràcies al programa.

El projecte musical «Musiquem» s'impulsa des del grup d'investigació Educació, Art i Societat, coordinat pels professors Alberto Cabedo i Lidón Moliner dels departaments d'Educació i Pedagogia de la Universitat Jaume I, com un projecte d'investigació finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitat. A més, la implementació pedagògica compta amb el suport de l'Ajuntament de Castelló i la Fundació Dávalos Fletcher.

En la iniciativa «Musiquem, Fent música comunitària als escoles», que s'està duent a terme en el CEIP Maestro Canós Sanmartín de Castelló, els xiquets i xiquetes de 4t, 5é i 6é de primària aprenen i gaudeixen de la música com mai havien pogut fer-ho: a través de la formació d'orquestres musicals de violins i violoncels en el seu col·legi.

Amb l'objectiu que els pares i mares també s'impliquen en el desenvolupament acadèmic dels seus fills, s'ha creat un projecte paral·lel, «Musiquem en família», en el qual tenen la possibilitat de cantar en cor i participar en la resta de les activitats musicals. D’aquesta manera, es vincula la participació de les famílies en la vida escolar dels centres educatius.

«Musiquem» és un projecte que pretén que l'expressió musical confluïsca amb l'educació
en valors a les aules, fomentant la connexió de la comunitat escolar amb la realitat que embolica el centre. Així, la música actua dins d'aquesta educació en valors com un element integrador que permet als xiquets relacionar-se entre ells, millorar les seues habilitats comunicatives i desenvolupar-se artísticament.