L'estudiantat excel·lent mostra els seus avanços en investigació en la V Jornada «Estudia i investiga a l'UJI»

09/03/2020 | SCP

•  jornada-estudia-investiga V_Estudia_Investiga_UJI_20DLL097_in

FOTO: Damián LLorens

La Universitat Jaume I ha celebrat la cinquena edició del programa «Estudia i investiga a l'UJI» amb una jornada en la qual ha participat tant l'estudiantat com el professorat. Una iniciativa creada per a proporcionar una formació en investigació a l'estudiantat «més brillant» i amb els millors expedients de les titulacions de l'oferta acadèmica de la universitat.

En la present edició s'han presentat 18 treballs per part de 20 estudiants de diferents graus universitaris: Psicologia, Educació Primària, Publicitat i Relacions Públiques, Finances i Comptabilitat, doble Grau en Administració d'Empreses i Dret, Química, Enginyeria de Disseny i Desenvolupament de Videojocs, Enginyeria Informàtica i Enginyeria Elèctrica.

La jornada ha comptat amb la participació de la vicerectora de l'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez Moya, qui ha sigut l'encarregada d'inaugurar l'esdeveniment i ha recordat les novetats del programa durant aquest curs. Entre elles, ha destacat la formació inicial intensiva que han rebut durant el present any els nous estudiants. «És una iniciativa important perquè atorga als nous investigadors una connexió i una experiència pròxima i real del funcionament del sistema investigador universitari espanyol», ha assegurat. La vicerectora també ha remarcat que els alumnes que entren en el programa treballen en contacte directe amb estudiantat d'edicions anteriors.

Després de la inauguració ha pres la paraula la directora de l'Escola de Doctorat i catedràtica de Psicobiologia, Mercè Correa Sanz. En la seua xarrada «Què has de saber per a arribar a formar-te en investigació? Les col·laboracions, el màster investigador i el doctorat», Correa Sanz ha explicat tot el recorregut necessari per a aconseguir una carrera en investigació, des del grau fins a l'època post doctoral, així com totes les seues fases i el finançament, les opcions de beques i les oportunitats de cadascuna d'elles.

La directora ha subratllat la importància de la nota final de l'expedient de grau, ja que «és el que marcarà les possibilitats reals d'aconseguir un futur en la investigació». Així mateix, també ha aconsellat als participants que, a l'hora de seleccionar un grup d'investigació, no se centren només en el gust personal. «És necessari assegurar-se que el grup triat siga un equip dinàmic i actiu, amb projectes i publicacions, gent en formació i una activitat actualitzada i elevada», ha ressaltat.

Per a tancar la seua intervenció, Correa Sanz ha volgut posar en valor el paper de l'Escola de Doctorat i ha analitzat els seus cinc grans branques de coneixement i els més de 20 programes d'investigació que ofereix. Finalment, quant a les competències transversals bàsiques del personal investigador, ha destacat la rellevància de la comunicació i la divulgació dels projectes.

Per a acabar les jornades, l'alumnat ha passat a exposar i explicar els posters dels seus treballs. Uns projectes d'investigació acadèmica d'índole molt variada i amb tota mena de matèries d'estudi ja que és un programa amb representació de l'estudiantat de la Facultat de Ciències de la Salut, de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques i de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals.

Els estudiants han rebut un diploma per formar part de «Estudia i investiga a l'UJI», entregat per la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social. Els 20 alumnes de l'UJI participants enguany han sigut Cristina Hernández Ballester, Sara Fernández Buendía, Agustín López Riera, Sara Buils Morales, Inmaculada Guinot Artero, Elisa Cabañero Pedro, Adrián Herrerías Farto, Jordi Moliner Clemente, Silvia Blasco Zarzoso, Manuel Alejandro Cercós Pérez, Ferrán Galante Causanilles, Arturo Gascó Compte, Marcos Javier Magni Mattoni, Javier González Barreda, Raquel Lázaro Belenguer, María Mata Pesquera, Jordi Monfort Vicente, Raquel Murat García, Feng Carlos Lin Lin i José Carlos Torró Belda.