El projecte Cinemascore de l’UJI i Born Music compleix 15 anys

03/02/2020 | SCP

La mostra de música en directe i cinema Cinemascore, un festival únic que crea esdeveniments en els quals cinema i música estan íntimament lligats a l’escenari, commemora en 2020 la seua quinzena edició.  Cinemascore és l’espai on els artistes interpreten en directe la seua particular i exclusiva versió sonora per a la pel·lícula que es reprodueix en la pantalla. La inauguració (inicialment anunciada en la Casa de la Cultura) es realitzarà al Paranimf de l'UJI, dijous 6 de febrer a les 20 hores, amb el compositor i intèrpret castellonenc Alberto Lucendo posant la música a Gregarios: maravillosos perdedores. L'entrada és lliure fins a completar l'aforament.

El divendres 7 de febrer, a les 20 hores, es podrà veure i escoltar el compositor i productor francès Olivier Arson en la pel·lícula El Reino de Rodrigo Sorogoyen (España, 2018), de la qual és autor i amb la que va guanyar un Goya a la millor música original. Arson compon música electrònica d’una gran potència cinemàtica amb influències que van des dels pioners de l’ambient fins a l’electroacústica i la música industrial.

El dissabte 8 de febrer, a les 20 hores, serà el torn del compositor Fernando Vacas que interpretarà en directe la seua banda sonora per a la pel·lícula Tu hijo de Miguel Ángel Vivas (España, 2018). De família flamenca, Vacas s’adoctrina en els pals elementals del flamenc, però s’enamora de les bandes sonores de sempre i del món alternatiu de la música com a llenguatge propi.

Per últim, el diumenge 9 de febrer a les 20 hores, Raül Fernández Miró, conegut com a Raül Refree, interpreta la seua banda sonora per al film Entre dos aguas d’Isaki Lacuesta (España, 2018). Aquest artista polifacètic; músic i compositor de bandes sonores, és també un dels productors musicals amb més nom del país i una de les seues figures artístiques més inquietes, un nom fonamental per entendre la música feta en el nostre país en els últims vint anys. Refree va ser el productor i coautor del primer disc de Rosalía Los Angeles entre altres treballs.

Cinemascore és un projecte organitzat des de l’Aula de Cinema i Creació Juvenil del Servei d’Activitats Socioculturals de la Universitat Jaume I de Castelló i la promotora Born Music. El preu de l’entrada a cada espectacle és de vuit euros, sis en tarifa reduïda, i s’ofereix un abonament per als tres dies per quinze euros.

www.cinemascore.uji.es