L’UJI se situa en el grup d’universitats transparents segons l’informe de la Fundación Compromiso y Transparencia de 2019

15/12/2020 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló s’ha situat en el grup d’universitats més transparents i puja de categoria respecte a l’any anterior, segons l’informe publicat per la Fundación Compromiso y Transparencia, que analitza la informació que publiquen de manera voluntària en la web 49 universitats públiques i 26 privades espanyoles sobre el seu govern, personal, oferta i demanda acadèmica, Consell Social, resultats o informació econòmica, entre altres indicadors.

En aquesta edició, han estat catalogades 33 universitats públiques com a transparents (67%), 14 (29%) com a translúcides i només dues (4%) com a opaques. Per a formar part del primer grup s’apliquen dos criteris: un de quantitatiu (s’han de complir almenys 40 dels 54 indicadors de transparència) i un altre de qualitatiu, ja que entre els indicadors més transparents han d’aparèixer dos relatius a la informació econòmica (estats financers i informe d’auditoria).

En el cas de la universitat pública de Castelló, aquesta compleix la transparència en els indicadors sobre les entitats dependents, pla estratègic, estudiantat, personal, polítiques i govern, resultats (investigació, rànquings i internacionalització) i informació econòmica.

L’examen de transparència 2019 ha inclòs per segona vegada cinc indicadors incorporats en 2018 per a reforçar les àrees  d’entitats dependents, Consell Social i personal docent i investigador (PDI). Les diferències de puntuació entre els centres, segons explica l’informe, es deuen, en la major part dels casos, a la falta d’actualització de la informació respecte a l’any que es realitza l’anàlisi i no a una manca de dades sobre el tema.

L’informe de la Fundación Compromiso y Transparencia indica que existeixen algunes àrees de millora en el cas de les universitats públiques, com per exemple la rendició de comptes dels consells socials, que segons la interpretació afecten més al sistema de governança que a la comunicació de continguts en la web i que resulten complicats de complir sense enfortir primer els seus recursos i competències tècniques.

Més informació: https://www.compromisoytransparencia.com/informes