La Universitat Jaume I se suma al 25N per a reivindicar l’eliminació de la violència contra les dones

25/11/2020 | SCP

Els actes presencials inclouen la lectura del manifest de commemoració i un minut de silenci per les víctimes.

La Universitat Jaume I de Castelló se suma a la commemoració del Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones amb diferents activitats organitzades per la Unitat d’Igualtat, el Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana, la Fundació Isonomia, l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano, el Servei d’Activitats Socioculturals i l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, participarà en la lectura pública i col·lectiva del «Manifest per a la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones» que es realitzarà a les 11.50 hores a la porta de l’edifici de Rectorat i posteriorment en el minut de silenci per les víctimes de violència de gènere a Espanya a les 12 hores.

A continuació, en la mateixa ubicació, el Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana ha previst el repartiment d’ulleres de realitat virtual de cartó per a la visualització dels vídeos de sensibilització contra la violència contra les dones del projecte «VR Cinema Experience UPCT», en el marc de les activitats de la Nit Mediterrània de les Investigadores.

Les activitats de la Unitat d’Igualtats se centren enguany en l’àmbit de la difusió del «Protocol en els supòsits d’assetjament a la Universitat Jaume I», amb la publicació de diversos vídeos a la web amb la lectura, per part de membres de la comunitat universitària, d’alguns articles del protocol i la formació amb la realització de cursos virtuals per a l’estudiantat, el personal d’administració i serveis i el personal docent i investigador sobre el protocol universitari.

A més del XVI Seminari internacional contra la violència de gènere, igualtat de gènere i violència contra les dones en contextos de crisis i emergències celebrat a principis de novembre, la Fundació Isonomia s’adhereix i comparteix la companya de l’Institut de la Dona Stop Sexisme: «Sexisme: detecta’l. Posa-li nom. Para’l».

L’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano realitzarà una videopresentació de l’audiovisual d’animació, creatiu i de sensibilització sobre violència contra les dones «Contigo» que es difondrà per xarxes socials, així com una presentació virtual del llibre de la col·lecció «Sendes»: El auge del feminismo neoliberal, de Catherine Rottenberg i traducción amb pròleg crític a càrrec de Fabricio Forastelli. A més, es farà una campanya de difusió en xarxes socials dels cartells de l’alumnat de Publicitat i Relacions Públiques contra la violència de gènere.

La XXVIII Mostra de Teatre Reclam, organitzada pel Servei d’Activitats Socioculturals, que es representa en diferents localitats de la província castellonenca també ha inclòs durant el mes de novembre diverses obres relacionades amb aquesta temàtica. El 24 de novembre a les 20 hores es representarà Yo, Púb(l)ica, de la companyia Arritmados al Teatre del Raval, i el 28 de novembre a les 19 hores el Teatre Carles Pons de Vilafranca acollirà la representació de Segarem ortigues amb els talons, de la companyia Teatro del Contrahecho. En l’àmbit expositiu, la Llotja del Cànem acull la mostra «Hijas de ningún Dios» de Núria López Torres que, organitzada pel SASC, podrà ser visitada fins al 5 de desembre de 2020.

Per últim, l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat ha previst unes samarretes reivindicatives amb missatges relacionats amb l’eliminació de la violència de gènere; penjar les reflexions dels usuaris i usuàries sobre els mites de l’amor romàntic en «El bosc dels bons tractes», situat al parc de Sant Llorenç; una exposició de l’estudiantat que participa en el programa de Pisos Solidaris anomenada «Ciutat lliure de violència» que s’exposarà el 25 de novembre al Passadís de les Arts del Passeig Ribalta i un vídeo del mateix projecte sobre com s’han realitzat totes les accions amb els veïns i veïnes i entitats socials ubicades al barri de Sant Llorenç.