09/11/2020 | SCP

Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló, i la Diputació de Castelló van celebrar la clausura de la vuitena edició de Castelló Global Program, programa de creixement empresarial referència a la província de Castelló.

L'acte es va celebrar en format en línia i hi van participar les nou empreses seleccionades i els professors i mentors d'aquesta edició juntament amb Pau Ferrando, diputat de Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització de la Diputació de Castelló, David Cabedo, vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la Universitat Jaume I, i Juan A. Bertolín, gerent de la Fundació General UJI i director d'Espaitec.

Després de redissenyar-se el pla formatiu i de mentorització del programa per a implementar-lo en format en línia a causa de la pandèmia actual, tant la Diputació de Castelló com Espaitec valoren molt positivament l'esforç i el nivell que han aconseguit les nou empreses participants, després de sis mesos d'intensa formació i mentorització.

Les empreses han tingut docents i mentors professionals de gran prestigi i amb dilatada experiència nacional i internacional, que han compartit les seues vivències i consells amb totes les empreses seleccionades perquè puguen desenvolupar-se seguint les pautes marcades. Des del mes de maig fins al mes de novembre les empreses han gaudit de diferents sessions de formació en les quals han tingut especial rellevància temes com la innovació, comunicació i màrqueting, estratègia empresarial o internacionalització, entre altres.

Les nou empreses que han participat en aquesta edició operen en sis sectors diferents d'activitat i estan situades en sis municipis de Castelló: Mamá Bio, sector agroalimentari (Benicàssim), Hoyoyo, sector audiovisual (Benicàssim), Cardenal Zenit, sector disseny (la Vall d'Uixó), Bydoing Creative Educational Center, sector educació (Vila-real), Producciones & Espectáculos TS, sector serveis (Altura), Asia Paradise, sector turisme (Castelló), Dr. Farnós, sector salut i bellesa (Alcossebre), Mondo Ritmic, sector educació (Castelló), i Balneario de Montanejos, sector turisme (Montanejos).

Aquesta edició va tindre com a principal novetat la incorporació de la figura del mentor-amic, empreses d'anteriors edicions del programa que van acompanyar les noves en tot el procés de formació, aportant la seua experiència i coneixement en primera persona. D'altra banda, també cal esmentar el reforç de les accions de formació, networking i seguiment del Club d'Empreses Castelló Global Program, format per les 68 companyies que han participat en el programa en edicions anteriors.

En el marc del programa Castelló Global Program es van realitzar un conjunt d'accions de formació i seminaris d'innovació, com per exemple el webinar «Reptes del management en l'era de la covid-19», impartit per Xavier Marcet, consultor expert en estratègia, innovació i emprenedoria, el webinar «Traçabilitat del sector primari» a través de tecnologies com el blockchain, i la recent «Jornada Innovatossals» que va comptar amb experts en innovació d'empreses d'àmbit nacional per a compartir les seues experiències amb el teixit empresarial de la província de Castelló.

Castelló Global Program està organitzat per Espaitec i cofinançat amb la Diputació de Castelló amb la finalitat d'aconseguir un sector empresarial potent i innovador dins de la província i que a més pot ajudar a les zones rurals per a lluitar contra la despoblació, i contribuir a augmentar la capacitat de creixement i competitivitat del teixit empresarial provincial, especialment en temps de crisi on la innovació ha de convertir-se en una constant empresarial.

Més informació del programa en ww.castellonglobalprogram.com