15/10/2020 | SCP

L'empresa BluePlasma Power s'ha instal·lat recentment en Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de l'UJI, després de formar part de l'ecosistema innovador i tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló com a empresa vinculada virtualment.

La companyia, especialitzada a integrar tecnologies existents que formen sinergies per a obtindre innovadores línies de producció compactes de baix cost, té com a finalitat aportar una solució eficient i rendible davant el problema mundial dels residus orgànics no reciclables. El seu principal objectiu és la valorització de residus orgànics a productes d'alt valor afegit, reduint l'emissió de CO₂ i sent respectuosos amb el medi ambient.

BluePlasma Power ha desenvolupat una tecnologia pròpia patentada amb dos processos de valorització de residus orgànics que permet, amb menor inversió, duplicar en eficiència les tecnologies convencionals més modernes per a produir gas de síntesi, electricitat i un biolíquid (metilal) que s'utilitza en el sector petroquímic i actua com a embornal de diòxid de carboni (CO₂). Aquesta tecnologia redueix l'emissió de CO₂, pel que és respectuosa amb el medi ambient.

La tecnologia desenvolupada per l'empresa consisteix en biorefineries on deixalles orgàniques s'introdueixen en un hidrogasificador fotocatalític amb plasma, que converteix els sòlids o líquids en un gas de síntesi enriquit amb hidrogen del vapor d'aigua, expulsant com a residus els minerals en forma d'arena fina, la qual es pot utilitzar com a adob per a la terra o en mescles de morters per a la construcció.

BluePlasma Power també participa en el projecte Life Ecomethylal per a produir el biolíquid Ecomethylal a partir de residus plàstics no reciclables, que si no foren tractats amb aquesta tecnologia anirien a l'abocador. Durant l'any 2019 es va demostrar aquesta mateixa viabilitat tècnica a través del projecte H2020 Urbanrec, en el qual es va produir metilal a partir de residus voluminosos com ara plàstics, fustes, teles o escumes, els quals es van valorar produint metilal.

La seua instal·lació física en Espaitec respon a un doble objectiu: reforçar el nexe d'unió amb l'ecosistema innovador i tecnològic de la Universitat Jaume I, creant noves sinergies i, d'altra banda, com que és una empresa de base tecnològica i innovadora, vincular-se a Espaitec aferma la seua xarxa de contactes en l'àmbit nacional i internacional, al costat de la col·laboració amb el personal investigador de la Universitat Jaume I.

Vídeo presentació de l’empresa

Més informació de l’empresa