L’UJI reuneix més de 250 investigadors i investigadores de l’àmbit de les matemàtiques

27/01/2020 | SCP

La Universitat Jaume I ha inaugurat el V Congrés de Joves Investigadors de la Reial Societat Matemàtica Espanyola que reunirà al llarg de tota la setmana més de 250 investigadors i investigadores de tot el país per debatre els avanços més recents en les diferents àrees de les matemàtiques.

L’acte d’inauguració ha sigut a càrrec de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; la diputada provincial, Ruth Sanz; la secretària de la Reial Societat Matemàtica Espanyola, Raquel Villacampa, i el professor de l’UJI i director del congrés, Julio José Moyano.

La rectora de l’UJI ha destacat l’aposta de la universitat pública de Castelló per la ciència, un compromís que es reflecteix en els eixos estratègics del Pla d’Acció de Govern i que es tradueix en un pla propi d’investigació per a l’any 2020 dotat amb quatre milions d’euros. «Estem convençuts que oferir oportunitats a la ciència és la millor garantia de futur. Cal promoure el talent i donar oportunitats als joves, per això part d’aquesta inversió està destinada a convocatòries específiques per a investigadores i investigadors novells», ha assenyalat Alcón.

A més, la rectora ha subratllat la necessitat de tindre en compte la perspectiva ètica en la investigació així com la importància de la incorporació de les dones a les disciplines STEM, «unes àrees amb gran projecció de futur en les que si no es promou la presència femenina quedarà exclòs la meitat del talent», dos temes que també s’aborden en el congrés.

El programa del V Congrés de Joves Investigadors de la Reial Societat Matemàtica Espanyola compta amb una desena de ponències plenàries i 15 sessions paral·leles de caràcter interdisciplinari. A més, la proposta científica es complementa amb un programa social que aborda qüestions d’actualitat como ara la perspectiva de gènere en les matemàtiques o l’ètica en la investigació científica.

Més informació: https://jovenesrsme2020.com/