UJI
  • UJI

L’UJI lliura un total de 66 premis de les Olimpíades Acadèmiques 2019

La rectora, Eva Alcón, ha animat els participants a continuar la seua formació futura a la Universitat Jaume I
29/05/2019 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat l’acte de lliurament dels premis de les Olimpíades Acadèmiques 2019. La competició està basada en el desenvolupament de dotze disciplines: Química, Física, Matemàtiques, Biologia, Agroalimentària, Economia, Dret, Humanitats, Història i Patrimoni, Valencià, Publicitat i Filosofia (aquesta última s’ha inclòs com a novetat enguany). En aquesta edició, l’UJI ha lliurat un total de 66 premis.

A l’acte de lliurament han acudit la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón; el president del Consell Social de la Universitat, Sebastián Pla; el vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis; l’apoderada comercial del Banc Sabadell, Nuria Moliner; el gerent de la Fundació Dávalos-Fletcher, José Vicente Ramón Moreno, i el responsable de selecció de l’empresa Torrecid, Javier Gasch.

La rectora, Eva Alcón, ha volgut agrair i felicitar a tots els membres educatius implicats en l’organització de les Olimpíades i, especialment, a totes les professores i professors que s’han involucrat, tant de la Universitat Jaume I com dels diversos centres de secundària que hi han participat, així com a les empreses i institucions que han col·laborat. També ha destacat el talent que han demostrat els participants, però, a més, «la voluntat i la força per superar els obstacles que us presenta i us presentarà la vida».

D’altra banda, Alcón ha fet un repàs dels programes d’investigació que potencien aquest talent al centre universitari. Així, ha animat els estudiants olímpics a continuar la seua formació futura en l’àmbit universitari, però més concretament en la Universitat Jaume I. «Pense que teniu molts reptes de futur. Vivim en una societat en constant canvi i evolució, amb necessitats noves que demanaran nous perfils professionals per a donar resposta a aquests canvis», ha asseverat. I ha afegit: «Enfront dels reptes, la resposta és la generació de coneixement i innovació a través de la recerca. Per això, a la Universitat necessitem persones com vosaltres».

També s’han atorgat unes plaques, en reconeixement per la seua dedicació en la preparació de l’estudiantat olímpic, al professorat i centres que han classificat estudiants en primer lloc. Aquests són: IES Ramón Cid, IES Broch i Llop, IES Penyagolosa, IES Francesc Ribalta, col·legi Nuestra Señora de la Consolación, IES Francesc Tàrrega, IES Politècnic i IES Llombai.

Les olimpíades compten amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell, la Fundació Dávalos-Fletcher, l’empresa Torrecid, el Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Agrícoles de Castelló i València, el Col·legi d’Economistes de Castelló, el grup cooperatiu Intercoop, l’Ajuntament de Castelló, Grupo Damel, entre d’altres.

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions