L’UJI gradua 150 alumnes dels graus en Mestre o Mestra d’Educació Infantil i de Primària

13/12/2019 | SCP

Un total de 150 estudiants que han finalitzat els seus estudis durant el curs 2018/2019 en el Grau en Mestre o Mestra d’Educació Infantil i el Grau en Mestre o Mestra d’Educació Primària de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I han participat en els actes de graduació que s'han celebrat l’11 de desembre al Paranimf. Els actes han estat presidits pel degà de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, Andreu Casero.

En primer lloc, s’ha celebrat la graduació del Grau en Mestre/a d’Educació Primària, que ha comptat amb l’assistència de 93 estudiants, el professor del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Metodologia i Social, Jordi Sanahuja, com a padrí i Aniceto Herreros, com a representant de l’alumnat.

Jordi Sanahuja ha fet referència en la seua intervenció a l'article 26 de la Declaració Universal dels Drets Humans que tracta sobre el Dret a l'educació i està relacionat amb el ple desenvolupament de la personalitat humana. Així, ha assenyalat que les mestres i els mestres assumeixen la responsabilitat que s’acomplisca aquest dret i ha afegit que per a poder ajudar a desenvolupar la personalitat dels altres, primer s’ha de ser molt conscient de la pròpia per a no tractar d'imposar-la a l'alumnat, és a dir, s’ha de crear l'ambient on cada alumna i alumne puga ser ell mateix, una cosa que sols pot ocórrer si la mestra o mestre és autèntic. A més, Sanahuja ha parlat de la importància del contacte sensible entre persones en l’educació.

A continuació, ha tingut lloc la graduació de l’alumnat del Grau en Mestre/a d’Educació Infantil, a la qual han assistit 57 estudiants, i en la qual ha participat la graduada Leticia Poza en representació dels seus companys i companyes. La promoció ha estat apadrinada per la professora del Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura, Paula Escobedo qui ha destacat en la seua intervenció la rellevància que té el personal docent, especialment les mestres i els mestres d’educació infantil en el futur de la societat i, per tant, la responsabilitat que implica. Així mateix, ha assenyalat que és necessari veure als docents com a guies que acompanyen els infants en el seu desenvolupament, i no com a transmissors de coneixements.

Els actes de graduació han estat organitzats pel deganat de la Facultat de Ciències Humanes i Socials amb la col·laboració del Programa AlumniSAUJI. Aquests actes, on a més de l’estudiantat i una representació del món acadèmic també hi estan presents les famílies dels recents graduats i graduades, pretenen reconèixer l’esforç i donar l’enhorabona a l’alumnat que ha finalitzat els seus estudis.

Més informació: https://www.uji.es/serveis/alumnisauji/jasoc/alumnibasic/networking/graduacionsUJI/

Vídeos dels actes

Fotografies