El Grup d'Investigació de l'UJI Geotec desenvolupa una guia interactiva per al Museu de les Ciències de València

09/01/2019 | SCP

El grup Geotec de la Universitat Jaume I ha desenvolupat una guia interactiva per a dispositius mòbils de l'exposició «Marte: la conquista de un sueño», del Museu de les Ciències de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. La guia permetrà als usuaris i usuàries del museu la reproducció automàtica d'elements multimèdia a la vegada que exploren l'exposició mitjançant els serveis avançats de geoposicionament en interiors i la realitat augmentada desenvolupats pel grup Geotec.

Aquesta guia ha sigut desenvolupada com a part del projecte «Asistente virtual para visitas guiadas en museos basado en geolocalización» (INNVAL10/18/049) finançat en 2018 per l'Agencia Valenciana de la Innovació. L'objectiu és augmentar els continguts dels elements de l'exposició mitjançant la utilització dels dispositius mòbils dels visitants.

El disseny, desenvolupament i implementació d'aquesta aplicació ha durat tres mesos i ha sigut elaborada en estreta col·laboració amb el Museu de les Ciències de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València i amb l'Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial (Institut ai2) de la Universitat Politècnica de València (UPV). El projecte ha sigut finançat per l'Agencia Valencia de la Innovació dins del programa «Valorització, transferència i explotació per les empreses dels resultats d'R+D».

Geotec és un grup d'investigació especialitzat en tecnologies geoespacials i desenvolupament de SIG (sistemes d'informació geogràfica) que aborda els problemes quotidians amb una visió geoespacial, enfrontant aquests desafiaments des d'un enfocament multidisciplinari, provant diferents perspectives teòriques i pràctiques que responen a problemes socials i ambientals, com la mobilitat, el transport, l'envelliment de la població, la salut ambiental o l'educació.