L’UJI organitzarà els Campionats d’Espanya Universitaris 2019 Les universitats de la Comunitat Valenciana esperen rebre més de 6.000 esportistes universitaris

10/12/2018 | SCP

La Universitat Jaume I organitzarà al mes de maig els Campionats d’Espanya Universitaris (CEU) en les modalitats de taekwondo, atletisme i futbol. Així ho van acordar els rectors de les set universitats valencianes; la Secretaria d’Estat per a l’Esport, M. José Rienda, i la directora de la Fundación Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, que es van reunir a Elx per a donar el tret de sortida per a dur a terme els Campionats d'Espanya Universitaris 2019.

En aquesta edició les universitats valencianes organitzaran de manera conjunta tots els campionats, que agrupen 25 modalitats esportives, com una aposta de la Comunitat Valenciana per impulsar l'esport universitari en l'àmbit estatal, un projecte pioner en l'àmbit universitari espanyol.

Amb aquesta organització conjunta, les universitats de la Comunitat Valenciana esperen rebre més de 6.000 esportistes universitaris i visibilitzar el treball que any rere any fan els seus serveis d'esports amb l'organització i participació en campionats autonòmics i nacionals.

Per últim, cal destacar que, per primera vegada i per tal de fomentar la igualtat en l'esport, la Universitat Jaume I ha apostat per disputar el futbol femení com a futbol 11 i no com a futbol 7, com s'havia disputat tradicionalment.