L’UJI, Borriana i Almassora avalen l'autobús mancomunat al campus i col·laboraran per a millorar-lo

23/10/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, s'ha reunit amb les alcaldesses de Borriana, Maria Josep Safont, i Almassora, Merche Galí, per a analitzar el funcionament de la línia d'autobús mancomunat que uneix ambdues poblacions amb el campus del Riu Sec. Les tres han coincidit a valorar molt positivament el servei, que té en l'actualitat una alta demanda per part dels estudiants, i la necessitat de treballar conjuntament, i també amb altres administracions, per a millorar-lo.

La rectora ha enaltit la iniciativa dels dos ajuntaments per a donar solució a un problema de mobilitat dels estudiants d'aquestes localitats i ha assegurat que projectes com aquest «ajuden a generar una cultura a favor del transport públic que és molt necessària en la nostra societat i que no teníem perquè en moltes ocasions no hi havia servei». En aquest sentit, les tres responsables han manifestat la seua voluntat de col·laborar conjuntament en la coordinació del servei, al qual  podrien sumar-se més municipis de la província, i en la necessitat que hi participen també altres administracions, com la Diputació de Castelló o la Generalitat Valenciana.

En la reunió han participat també el regidor de Joventut d'Almassora, Xavier Trenco, i el de Borriana, Vicent Granell, que han destacat que, gràcies a aquesta iniciativa d'autobús mancomunat, s'ha forçat al fet que la Generalitat Valenciana incloga, en les pròximes licitacions de les línies públiques d'autobús, una parada en el campus entre les companyies que uneixen els seus municipis amb la ciutat de Castelló. Així mateix, han destacat que en aquests moments el servei pràcticament cobreix els seus costos amb les aportacions dels usuaris, amb el que no resulta en absolut deficitari i a més contribueix a una reducció important de gasos contaminants i una millora de la seguretat viària.

Entre els aspectes que caldria millorar, s'ha destacat la necessitat d'incloure un segon autobús en determinats horaris amb alta ocupació, sobretot a primera hora del matí. Així mateix, les alcaldesses de Borriana i Almassora han apuntat que seria molt interessant poder obrir el servei als professors i personal de la Universitat Jaume I que resideix en els seus respectius municipis, ja que, en l'actualitat, el servei s'ha licitat com a transport escolar i solament pot traslladar a estudiants de l’UJI amb matrícula en vigor.