L’UJI obté els premis d'Arquitectura, Ciència i Sanitat de Radio Castellón Cadena SER

29/10/2018 | SCP

Radio Castellón Cadena SER ha celebrat a l'Auditori i Palau de Congressos de la capital de la Plana la 15a edició dels premis que anualment atorga a entitats, empreses, col·lectius i persones que per la seua labor professional i personal han ajudat al desenvolupament econòmic i social de la província.

En aquesta edició especial (Radio Castellón celebra enguany el 85 aniversari), la Universitat Jaume I ha obtingut tres premis: el Premi d'Arquitectura pel Menador espai cultural; el Premi de Ciència per l'Observatori Climàtic de Castelló, i el Premi de Sanitat, que va recaure en Juan Vicente Sánchez Andrés, catedràtic de Fisiologia i director del Departament de Medicina de la Universitat Jaume I. D'altra banda, la rectora de l’UJI va ser l'encarregada de lliurar el Premi de Cultura al Festival Internacional de Curtmetratges Cineculpable de Vila-real.

En el cas del Premi d'Arquitectura, els encarregats de rebre el guardó van ser l'equip d'arquitectes de l'Ajuntament de Castelló, liderats per Blas Jovells, i la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals, Carmen Lázaro, ja que ambdues institucions comparteixen la gestió d'aquest contenidor cultural. El vicerector de Recerca i Transferència, Jesús Lancis, va ser l'encarregat d'arreplegar el Premi de Ciència en nom de tots els investigadors que conformen l'Observatori Climàtic de Castelló. En últim lloc, va pujar a l'estrada a rebre el seu guardó Juan Vicente Sánchez, qui recentment ha publicat el llibre La memoria. Las conexiones neuronales que encierran nuestro pasado de la col·lecció «Desafíos de la ciencia» de la prestigiosa editorial National Geographic.