06/11/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, Eva Alcón, i el vicepresident de Creu Roja Castelló, Antonio Fayos, han signat dilluns 29 d’octubre de 2018 un conveni entre ambdues institucions de cooperació acadèmica, científica, social i cultural. L’acte ha comptat amb l’assistència de la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez; Fernando de Vicente, M. José Mateu i Jaime Clemente de l’Espai Jurídic d’Estudis Laborals, i el coordinador provincial de Creu Roja, Rubén Peris.

Ambdues entitats es comprometen a cooperar en la realització d’activitats de formació; afavorir l’intercanvi de coneixement acadèmic i científic; prestar-se assessorament mutu i desenvolupar conjuntament projectes i programes de col·laboració. En concret, la col·laboració de l’UJI es durà a terme principalment des de l’Espai Jurídic d’Estudis Laborals en un projecte d’innovació educativa del Departament de Dret del Treball, de la Seguretat Social i Eclesiàstic de l’Estat.

L’Espai Jurídic d’Estudis Laborals serà l’encarregat de coordinar les accions que puguen sorgir d’aquest projecte en nom del centre educatiu i qui vetllarà des de l’UJI pel bon funcionament d’aquestes accions conjuntes, entre les quals destaquen accions d’orientació i informació des del punt de vista jurídic a través de «tallers legals» també coneguts com a «clíniques jurídiques»; pràctiques externes per part de l’estudiantat de l’UJI o voluntariat, entre d’altres.

Eva Alcón ha agraït a Creu Roja Castelló la seua col·laboració amb la Universitat. «La nostra experiència amb Creu Roja ha sigut sempre immillorable. A més, és magnífic poder incorporar ara l’Espai Jurídic en aquesta col·laboració i fomentar les pràctiques del nostre estudiantat en una entitat que per a nosaltres és garantia i sinònim de les coses ben fetes», ha manifestat la rectora.

Des de Creu Roja han destacat la importància d’un conveni que permet concretar accions conjuntament amb la Universitat. «Com a institució humanitària que treballa amb nombrosos col·lectius, aquest treball conjunt i compartit amb la Universitat és imprescindible i ens enforteix», han assenyalat.