La rectora inaugura el Màster en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació de l’UJI

10/10/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha inaugurat la XII edició del Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació (tercera edició en línia), en un acte que ha comptat amb la presència dels tres codirectors: Andreu Casero, Francisco Fernández i Javier Marzal, a més de la catedràtica Carmen Caffarel, que ha sigut l'encarregada d’impartir la lliçó inaugural.

Carmen Caffarel, catedràtica de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Rey Juan Carlos, va ser directora de RTVE en un moment clau de la seua història. També ha ocupat el càrrec de directora de l’Instituto Cervantes, i actualment és consellera del Consell d’Administració de TeleMadrid.  En la seua lliçó, Necessitat dels mitjans de comunicació públics en l'actualitat, Caffarel ha posat en relació la situació general dels mitjans de comunicació públics amb el cas de la Comunitat Valenciana: la recuperació del servei públic de RTVE amb À Punt Mèdia.

Per la seua banda, la rectora ha ressaltat que el Màster en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació destaca per la bona acollida que, any rere any, suscita entre l’estudiantat de comunicació i els professionals del sector. «Aquest màster és la resposta a la creixent importància que la comunicació adquireix en les societats desenvolupades, com a garantia de salut democràtica i també com a element fonamental per a la vertebració de les relacions personals i col·lectives», ha explicat.

Eva Alcón també ha comentat que «davant el recent descrèdit que han generat determinades actituds individuals en altres universitats, cal reivindicar els estudis de màster com uns estudis exigents i qualificats que fomenten l’esforç, el sentit crític i el compromís amb la investigació i amb la societat. En les universitats públiques es fa un gran esforç de planificació i control de la qualitat docent dels estudis de postgrau, i exemple d’aquesta excel·lència docent és aquest màster, tant per part del professorat de la mateixa UJI com per part del professorat convidat».

Per a finalitzar, ha destacat que «el vincle d'aquest màster amb el teixit productiu i amb la realitat del sector de la comunicació del nostre entorn ha estat un dels objectius principals des dels seus orígens fins al dia d'avui, en què inaugurem la seua edició número dotze. Aquest vincle ens permet nodrir de realitat i concreció l'ensenyament, i donar resposta a les necessitats reals del mercat laboral en un moment tan crucial com el que estem vivint ara al País Valencià, arran la recent posada en marxa dels mitjans de comunicació públics valencians amb la creació d’À Punt. Gràcies a la participació en aquest màster de destacats professionals del nostre entorn productiu, la relació de l’estudiantat amb el teixit professional i amb les empreses i institucions del sector és més fluida i més directa».

Imatges