L’UJI assenyala la transparència com a aliat perfecte del periodisme local en l'entorn digital

04/10/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Universitat Jaume I de Castelló ha acollit la Jornada sobre transparència municipal i periodisme. Dirigida pels professors Cristina Pauner i Andreu Casero, i organitzada per la Universitat al costat de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana, s'ha centrat en les oportunitats que obri la transparència per a la professió periodística. Els diversos participants han assenyalat que aquesta s'està convertint en una gran aliada del periodisme local gràcies als canvis legislatius i a les potencialitats de l'entorn digital, com el tractament i visualització de dades massives.

Aquesta cita acadèmica ha comptat amb dues conferències a càrrec de Ricard Martínez, de la Càtedra Microsoft sobre Privadesa i Transformació Digital de la Universitat de València, i Juan Luis Manfredi, professor titular de Periodisme de la Universitat de Castella-la Manxa. Ambdues intervencions s'han centrat a analitzar les relacions entre periodisme i transparència des de la perspectiva del dret i comunicació respectivament.

La jornada ha comptat, a més, amb una taula redona en la qual quatre professionals de la comunicació de diversos àmbits han plantejat els recursos i situacions reals en les quals conviuen el periodisme i la transparència municipal en el dia a dia. S'han presentat de forma pràctica i didàctica els beneficis del periodisme de dades per a la generació d'informació periodística de qualitat en l'àmbit local. 

Els periodistes participants en la taula redona han sigut: Eli Vivas, periodista de dades, cofundadora de Storydata i professora de la Facultat de Comunicació Blanquerna; Ximo Aguar, periodista de la secció de política de València Plaza; Rosabel Tavera, periodista de l'Agència EFE Castelló; i Karma Peiró, periodista de dades. Aquest fòrum ha comptat amb la participació de més de 200 estudiants dels graus de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques de l’UJI.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions