Soledad Ten pren possessió a l’UJI com a nova subdelegada del Govern d'Espanya en la província de Castelló

30/07/2018 | SCP

• Presa de possessió Soledad Ten soledad-ten-acto TomaposesionSoledadTen

Foto: Àlex Pérez

Soledad Immaculada Ten Bachero, tècnica superior de l'escala de gestió de la Universitat Jaume I, ha pres possessió avui a la Universitat Jaume I com a nova subdelegada del Govern d'Espanya a la província de Castelló en un acte que ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón, el delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, així com nombroses autoritats i membres dels cossos de seguretat.

La rectora de l’UJI ha destacat que aquesta és la primera presa de possessió d’aquest càrrec que es realitza fóra de les dependències de l’Administració General de l’Estat, la qual cosa es tracta d’«un exercici d’obertura a la societat i la ciutadania». En aquest sentit, ha agraït a la subdelegada el fet d’haver triat l’UJI com a referència d’aquest simbolisme atès que «la universitat pública de Castelló comparteix eixe esperit d’obertura i voluntat de servei públic». Així mateix, Alcón també ha mostrat la seua satisfacció perquè una altra dona assumisca una nova responsabilitat pública a la província. «Cal canviar el paradigma sobre el paper de les dones a la societat i entre totes i tots aconseguir que la societat no es visualitze sols en masculí», ha afirmat.

Per la seua part, la nova subdelegada del Govern ha assenyalat que assumir aquest càrrec és un gran honor i ha posat de relleu que «les dones hem d’aprofitar la possibilitat i responsabilitat de fer-nos visibles». Així mateix, ha apuntat que «les administracions estan al servei de la ciutadania i aquesta ha de ser la nostra màxima, mai cal perdre aquest objectiu de proximitat i de cerca constant de la millora i d’avanç en la qualitat de vida». En aquesta línia, Soledad Ten ha afirmat que, per a aconseguir aquest objectiu, cal facilitar al màxim la relació amb l’administració i obrir totes les vies de diàleg possibles.

Soledad Ten és llicenciada en Dret per la Universitat de València i funcionària de la Universitat Jaume I des de 1991. Ha sigut vocal de la Junta Electoral de l’UJI i des de 2016 forma part de la seua Comissió Econòmica. A més, des de 1993 és vocal de la Comissió Executiva de la Secció Sindical d'UGT en la Jaume I.