L’UJI i Diputació consoliden la seua aliança per a irradiar coneixement i oportunitats de futur a tota la província  Alcón: «Reiterem la nostra intenció de seguir col·laborant per a millorar la vida de totes les persones del nostre territori»

24/07/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, han constatat en el seu primer encontre oficial la gran aliança que mantenen les dues institucions amb tal d'irradiar el coneixement universitari i les oportunitats de futur que d'ell es desprenen a tot el territori provincial. La reunió de treball ha servit a més per a materialitzar dos dels importants acords que manté la Diputació amb la Universitat, d'una banda la signatura del conveni de finançament d'activitats culturals pel qual la Diputació destina 110.000 euros i, per una altra, el de la subvenció de 19.000 euros del Govern Provincial per a l'organització i celebració del Congrés Científic de Carreres per Muntanya com a part de #CSEscenarioDeportivo.

El president Moliner ha assegurat que «ha sigut un honor rebre la visita institucional de la rectora. Ha sigut la nostra primera reunió de treball conjunta de dues institucions que hem treballat conjuntament i tenim la ferma voluntat de seguir fent-ho des del compromís pel territori, des de la posada en valor de tot el que ens uneix i fa que l'administració que treballa al costat dels ajuntaments de la província i l'administració que genera talent en la nostra província treballen juntes de forma estreta».

En aqueix sentit, el president provincial ha assenyalat que «avui reafirmem aqueixos vots de lleialtat institucional i de col·laboració conjunta, vam mostrar la voluntat clara de seguir fent coses que puguen ajudar-nos a divulgar el nostre territori i al fet que tot el coneixement que genera la universitat puga transformar-se en millores per a la nostra gent. I a més d'agrair la visita i col·laboració que ha mostrat des del primer moment, convidar a la rectora al fet que tots els projectes que pense que puguem dur a terme junts en benefici de la província puguem dur-los a terme de forma conjunta i coordinada com fins ara».

Per la seua banda, la rectora s'ha sumat a les paraules del president indicant que «des de la Universitat Jaume I mostrem agraïment, satisfacció perquè hem reiterat la nostra intenció de seguir col·laborant com hem fet fins ara com a administracions públiques per a millorar la vida de totes les persones del nostre territori. Fins i tot hem arribat més enllà i hem afirmat el compromís d'anar treballant en l'àmbit cultural, del territori i de la innovació. Pensem que ambdues institucions podem anar de la mà com ja hem fet, revisar tots els convenis de col·laboració que tenim, mantenir allò que ja estem fent i pensem que hem de seguir fent, i incorporar altres accions que estic segura que beneficiaran a totes les persones que viuen en la nostra província».

Una xarxa de treball per fer arribar a l'interior més oportunitats
La promoció cultural de tota la província a través de l’UJI és l'objecte de la col·laboració de 110.000 euros que destina la Diputació en un conveni de col·laboració que té al Programa de Extensió Universitària (PEU) com una de les seues claus estratègiques.

I és que el PEU s'ha consolidat com una important xarxa de treball que fa arribar a l'interior els recursos de l’UJI amb una oferta de prop de 200 cursos que implementa en els municipis de menys de 5.000 habitants castellonencs. Aquest programa es consolida com l'aposta ferma de la Diputació i de la Universitat Jaume I per vertebrar tota una xarxa de treball en el territori rural de la província que els acoste les fonts de coneixement universitàries i impulse més oportunitats de progrés en el territori.

Cal recordar que la Diputació aporta al Programa d'Extensió Universitària 65.000 euros, altres com la mostra de teatre Reclam amb 22.000 euros també queden inclosos en aquest conveni, així com la formació de postgrau amb 18.000 euros o la iniciativa cultural Imaginària, amb 5.000.

Compromís amb #CSEscenarioDeportivo
L'esport i les oportunitats turístiques i de desenvolupament que d'ell es desprenen especialment en els municipis de l'interior també és protagonista del treball conjunt de la Diputació i la Universitat Jaume I.

Així, Moliner i Alcón han signat avui el conveni de col·laboració pel qual l’UJI organitza, amb l'aportació de 19.000 euros de la Diputació, el Congrés Científic de Carreres per Muntanya.

Ocupació juvenil
A més dels convenis signats avui, cal tenir en compte que la Diputació i la Universitat Jaume I mantenen altres importants vies de treball conjunt, com és el cas del conveni de col·laboració per a la contractació en la Diputació de recentment titulats a través de la Fundació Universitat Empresa de l’UJI.

Al marge de les ja citades, ambdues institucions mantenen més línies de treball actives com són la Càtedra per a l'Estudi de Centres Històrics Diputació de Castelló (amb el projecte Camins del Penyagolosa), i la Biblioteca dels Aules (col·lecció de publicacions que impulsen ambdues institucions per a posar en valor treballs relacionats amb la cultura i història de la província).