2.815 persones visiten el campus de l’UJI durant el curs 2017/2018

28/06/2018 | SCP

•  visites-uji Programa_Visites_Campus_18DLL79_in

FOTO: Damián LLorens

La Universitat ha celebrat l'acte de cloenda del Programa de Visites a l’UJI, que dóna a conèixer les titulacions, els serveis, els grups de recerca i les instal·lacions universitàries des de 1991 a escoles, entitats i institucions, presidit per la vicerectora d’Estudiantat i Compromís, Inmaculada Rodríguez Moya, que ha estat acompanyada per José Francisco Vicente Queralt, gerent de la Fundació General de la Universitat Jaume I; Iván Barreda Tarrazona, vicerector adjunt de Planificació i Qualitat; Fernando Sangrador García, director general de BECSA; Jorge Cubero Llorens, director general de Gimeno Construcción, i Olga Carbó Badal, coordinadora de la Unitat de Diversitat i Discapacitat. Tots han coincidit en la importància i continuïtat del programa de visites, que enguany ha tingut la Fundació General de la Universitat Jaume I com a gestora de l'activitat amb la col·laboració de les empreses BECSA i Gimeno Construcción.

En el torn de paraules, el director general de BECSA, Fernando Sangrador, ha explicat l’estreta relació que existeix entre la universitat i l’empresa, i ha recordat que en els últims anys molts titulats i titulades per l’UJI s’han incorporat al mercat de treball en aquesta entitat. Sangrador ha comentat que BECSA continuarà donant suport al programa, perquè «ens permet tornar a l’UJI part del que ens ofereix». Per la seua banda, el director general de Gimeno Construcción, Jorge Cubero, ha recordat que l’empresa ha deixat la seua empremta en diversos edificis del campus universitari i que és «un orgull donar suport a un projecte que ha permès donar a conèixer les instal·lacions i valora el patrimoni arquitectònic vinculat amb l’àmbit acadèmic».

Per últim, la vicerectora d’Estudiantat i Compromís, Inmaculada Rodríguez,ha destacat la importància de les visites que realitzen l’alumnat tant de primària i secundària com de formació professional «perquè els permet sentir la universitat com a pròpia» i en el cas de les visites institucionals, empresarials o d’altres universitats «dóna visibilitat a la institució, al treball que s'hi realitza, i al magnífic campus que tenim». La vicerectora ha agraït el suport de les empreses BECSA i Gimeno Construcción al programa i ha donat les gràcies també a tot el personal de gestió, docència, investigació i voluntariat que les fa possible.

El programa ofereix la possibilitat de conèixer la Universitat tant a la societat com a la mateixa comunitat universitària. En aquesta edició s’han realitzat 78 visites de centres d’infantil, primària, ESO, formació professional i altres entitats i institucions, que es tradueixen en un total de 2.815 visitants. Com a agraïment a totes les persones implicades, s'han lliurat de mans de la vicerectora uns diplomes commemoratius als diferents departaments, serveis, centres i grups de recerca que han participat en aquesta edició i ha agraït la col·laboració dels 49 alumnes voluntaris amb què compta el programa.

Enguany, els serveis i unitats que han participat en el programa ha sigut la Biblioteca, el Centre d’Educació i Noves Tecnologies, el Departament de Química Física i Analítica, Espaitec, la Facultat de Ciències de la Salut, els Hivernacles, l’Institut de Noves Tecnologies de la Imatge, el Laboratori d’Economia Experimental, el Laboratori d’Estudis, Ordenació i Planificació d’Espais Turístics, els laboratoris de Comunicació; els laboratoris de Robòtica, el Paranimf, el projecte éBRICKhouse, la sala de vistes i els laboratoris de Criminologia, el Servei Central d’Instrumentació Científica, el Servei d’Esports, el Servei d’Informàtica, UJI Motorsport i VoxUJI Ràdio.

Memòria del programa (realitzada per la Unitat de Suport Educatiu).

Per a sol·licitar una visita cal emplenar el formulari a la nostra web: www.visites.uji.es o bé enviar un correu electrònic a visites@uji.es

Imatges de l’acte