Les cinc universitats públiques valencianes renoven la col·laboració amb la Conselleria d’Economia Sostenible per a continuar el programa «Campus de l’Emprenedor Innovador»

18/06/2018 | SCP

La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i les cinc universitats públiques valencianes continuaran durant 2018 la col·laboració per a compartir iniciatives amb l’objectiu d’impulsar l'emprenedoria i la innovació en l'àmbit universitari, a través del programa «Campus de l'Emprenedor Innovador». El conseller, Rafael Climent, ha signat els respectius convenis amb els representants de les universitats públiques valencianes. L'ajuda prevista ascendeix a un total de 380.000 euros per a l'any 2018.

A la signatura han assistit la rectora de la Universitat de València, María Vicenta Mestre, el rector de la Universitat Politècnica de València, Franscisco José Mora, el rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, la vicerectora d'Estudiants i Compromís Social de la Universitat Jaume I, Inmaculada Rodríguez, i el vicerector de Recerca i Innovació de la Universitat Miguel Hernández, Manuel Miguel Jordà.

El conseller ha manifestat que «aquesta col·laboració que tenim amb les universitats i també des del Consell Valencià de l'Emprenedoria ens està donant uns excel·lents resultats i una visió totalment diferenciada de com consolidar nous emprenedors i noves empreses en favor de l'economia real i productiva».

«Campus de l’emprenedor innovador», desenvolupat conjuntament entre les cinc universitats públiques valencianes, inclou set programes que permeten posar en comú l’aprenentatge i l’experiència de les universitats en diferents iniciatives de suport a l’emprenedoria. Els programes, liderats cadascun per una universitat, són el programa Banc de Patents i Coneixement, 5UCV Startup, Aula Emprèn, Mentoria, University Junior International Entrepreneur, Emprenedoria i diversitat funcional, i E2 Estudiant x Emprenedor.

La Universitat Jaume I lidera el programa University Junior International Entrepreneurs (UJIE), un programa que selecciona joves emprenedors de les cinc universitats públiques valencianes per a la realització de pràctiques internacionals de dos mesos en empreses relacionades amb les idees presentades, de qualsevol país participant en el programa Erasmus+. Els joves emprenedors reben també formació en el curs «Emprenedoria internacional», amb l'objectiu de desenvolupar competències professionals bàsiques i transversals i establir contactes empresarials que incrementen la seua ocupabilitat.

En els quatre anys de vigència del programa, s'han concedit un total de 36 beques per a estades en 15 països. Les destinacions més habituals són França, Alemanya, Itàlia, Holanda i Bèlgica.