21/05/2018 | SCP

• Fotografia de l'equip guanyador del segon premi concurs-f2e _MG_79701

• Fotografia de l'equip guanyador del primer premi concurs-f2e _MG_7975

AUTOR: Àlex Pérez

• Fotografia d'algun dels treballs presentats al concurs concurs-f2e Concurs_f2e_UJI_18DLL07

AUTOR: Damián Llorens

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana i l'empresa Oppidumenergía han lliurat els premis de la V Competició d'Eficiència Energètica-f2e, una iniciativa que tenia la finalitat de conscienciar els més joves sobre la importància d'un ús responsable de l'energia. En aquesta edició han participat 81 alumnes de set centres d'educació secundària de tota la província de Castelló, que han exposat durant dos dies els seus treballs.

Després de l'èxit de la competició en l'edició anterior, enguany s'hi han introduït nous reptes. La primera prova, dirigida als centres de la capital, ha consistit en la realització d'una maqueta sobre la reducció de consums energètics en espais públics. La segona, en la qual han participat els centres de la província de Castelló, ha sigut sobre l'aprofitament de l'energia mecànica del cos humà per a generar electricitat.

En aquesta cinquena edició els guanyadors en la categoria sobre reducció de consums energètics en espais públics han sigut l'IES El Caminàs, en primer lloc; l'IES Ribalta, en segon i l'IES Penyagolosa en tercer. En la categoria de generació d'energia mitjançant el moviment del cos humà, el primer i el segon premi ha sigut per a l'IES Francesc Tàrrega de Vila-real, i el tercer per a l'IES Llombai de Borriana. En total la Fundació ha repartit 3.600 euros en premis, dividits en les diferents categories i equips. Al lliurament de premis han assistit el gerent de la Fundació f2e, Victor Gaceta, i Luis Valero, director general de l'empresa Oppidumenergía.

Els centres que ha participat en aquesta cinquena edició són l'IES Francesc Tàrrega amb dos equips, IES Politècnic amb dos equips, IES Penyagolosa, IES Jaume I, amb dos equips, IES El Caminàs, IES Leopoldo Querol amb tres equips, l'IES Llombai amb dos equips i l'IES Francesc Ribalta amb dos equips. La Fundació f2e ha donat l'enhorabona a tots els equips que han participat en la competició per la dedicació que han mostrat i el treball realitzat, i els ha convidat a concórrer en pròximes convocatòries, a les quals espera que s'unisquen més equips, recordant la importància de l'aprenentatge i també de gaudir de l'experiència.

Fundació per a l'Eficiència Energètica (f2e)

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.