L’UJI lliura un total de 59 premis de les Olimpíades Acadèmiques 2018

15/05/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat l’acte de lliurament dels diplomes de la fase local de les Olimpíades acadèmiques 2018 en onze disciplines: Matemàtiques, Física, Química, Biologia, Economia, Història i Patrimoni, Humanitats, Publicitat, Valencià, Agroalimentària i del Medi Rural, i Dret. En aquesta edició s’han atorgat un total de 59 premis per als finalistes de totes les matèries.

L’acte ha comptat amb la presència de Vicent Climent, rector de l’UJI; Pilar García Agustín, vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa; José Luis Breva, president del Consell Social; Cristóbal Peña, director regional de Castelló i València Nord de Banco Sabadell; José Enrique Clar de Torrecid, Gonzalo Izquierdo, vicedegà del Col·legi d’Economistes de Castelló, Myriam Mestre, de la Federació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, Vicent Sancho Alcayde, secretari del Col·legi Oficial de Biòlegs de la Comunitat Valenciana, i Nuria Domínguez, de l’empresa Idai Nature.

Climent ha felicitat els guanyadors i guanyadores de les proves i ha destacat el seu talent, treball i dedicació. Els ha animat a «superar-se i anar més enllà per intentar deixar un món millor a les generacions futures». El rector confia que les olimpíades els animen a continuar en el món de la ciència, en qualsevol de les seues manifestacions. El president del Consell Social, José Luis Breva, els ha aconsellat elegir una professió per la qual tinguen vocació, encara que està convençut que «amb les aptituds que han mostrat en les olimpíades ho tindran més senzill» i els ha animat a formar-se i treballar a l’estranger. Per últim, la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i innovació Educativa, Pilar García Agustín, ha destacat que el programa «Sóc olímpic» és un dels programes que s’ha consolidat durant els últims anys i els ha desitjat molts èxits, en el pla professional i personal.

L’estudiantat premiat ha rebut una medalla, un diploma acreditatiu i un premi que atorga la Universitat per valor de 100 euros per als guardons individuals o al voltant de 300 euros en els guardons col·lectius. A més, l’estudiantat finalista que es matricule el pròxim curs en alguna de les titulacions que s’imparteixen a l’UJI rebrà una ajuda econòmica de 600 euros i tindrà la possibilitat de participar en programes d’alt rendiment com ara «Estudia i Investiga», els «Premis a l’excel·lència acadèmica» o «University Junior International Entrepreneurs Talent», entre altres avantatges.

També s’han atorgat unes plaques commemoratives al professorat dels centres educatius Col·legi Madre Vedruna Sagrado Corazón, IES Francesc Ribalta, IES Politècnic, IES Vicent Sos Baynat, IES Ramón Cid de Benicarló, IES Francesc Tàrrega de Vila-real, IES Miquel Peris i Segarra, IES La Plana i IES El Prat de Torreblanca.

Les olimpíades compten amb la col·laboració de la Fundació Banco Sabadell, la Fundació Dávalos-Fletcher, l’empresa Torrecid, el Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Agrícoles de Castelló i València, Col·legi d’Economistes de Castelló, Col·legi Oficial de Biòlegs de la Comunitat Valenciana, Federació de Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, les empreses Idai Nature, S.L. i Damel.

Fotografies