Més de 150 persones assisteixen a la XV Jornada de Comitès de Bioètica Assistencial de la Comunitat Valenciana

17/05/2018 | SCP

• XV Jornada de Comités de Bioética Asistencial de la Comunidad Valenciana jornada-bioetica jornadabioetica

Foto: Pablo Sendra-DSCS

L'Hospital General Universitari de Castelló (HGUCS), en col·laboració amb la Universitat Jaume I, ha celebrat la XV Jornada de Comitès de Bioètica Assistencial de la Comunitat Valenciana que ha tingut com a títol «Bioètica en atenció primària. Aportació de la bioètica a la qualitat assistencial». La jornada s'ha celebrat en el saló d'actes de l'hospital, ha comptat amb l'assistència de més de 150 professionals de l'àmbit sanitari i s'ha retransmès per videoconferència, en temps real, a altres centres sanitaris i hospitalaris de la Comunitat.

Enguany s'ha organitzat, per primera vegada, una Jornada Interdepartamental de Comitès de Bioètica Assistencial, una iniciativa conjunta de tots els comitès de bioètica assistencial de la província de Castelló, després de renovar-se i adaptar-se aquests a la nova normativa emanada de la promulgació de la llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana.

La jornada ha sigut inaugurada per la directora general de Recerca, Innovació, Tecnologia i Qualitat de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana María Ávila, qui ha estat acompanyada pel vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals en la Universitat Jaume I (UJI), Wenceslao Rambla. A més, també hi han participat el president del Comitè de Bioètica del DSCS, Julio García, i Miguel Alcalde, gerent del Departament de Salut de Castelló (DSCS).

La jornada, en la qual han intervingut ponents de gran prestigi del món acadèmic, ha girat entorn dels beneficis mutus entre la bioètica i l'atenció primària, el pacient crònic complex en atenció primària i l'actual situació de la bioètica clínica en l'atenció primària de Salut d'Espanya. Aquesta edició ha acollit, a més, diferents opinions i punts de vista sobre la informació assistencial. Per a això, els ponents han exposat diversos enfocaments professionals per a parlar sobre els aspectes relatius a aquesta matèria.

El Comitè Organitzador de la XV Jornada de Comitès de Bioètica Assistencial de la Comunitat Valenciana ha comptat amb l'ajuda dels ponents convidats per a reflexionar sobre la qualitat assistencial i l'aportació de la bioètica sobre el pacient d'atenció primària i, en concret, sobre el pacient crònic.