07/05/2018 | SCP

La Universitat Jaume I s’ha adherit al comunicat que ha fet públic la Unitat d'Igualtat de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) en què s’expressa públicament el desacord amb la sentència judicial contra els cinc integrants del grup «La manada».

Comunicat

La justícia ha dictaminat que la seua acció durant els Sanfermines de l’any 2016 no va suposar una violació sinó una acció d’abús sexual. Per això, des de les universitats denunciem:

• La indefensió amb què ens trobem les dones davant d'una justícia que, sovint, sembla que més que emparar-nos, ens desempara i ens desprotegeix. Considerem que la sentència dictada contra els cinc agressors de «La manada»  va més en la línia de retallar la llibertat de les dones que no pas de coartar les actuacions violentes contra elles.
  • La sentència referma la cultura de la violació que roman en alguns estrats de la societat. No pot ser que la víctima hagi de demostrar la innocència mentre que el benefici del dubte recaigui en els agressors.
  • La sentència no ens acosta a la igualtat, sinó al contrari, més aviat sembla perpetuar l'ús i abús de poder i la força bruta, és a dir, el patriarcat en la seva forma més primària.
  • Ara com ara només ens queda l'esperança que el Tribunal Suprem dictamini en una línia més d'acord amb la realitat d'un atropellament violent i humiliant de cinc homes contra una dona indefensa.

Davant d’aquesta situació que titllem de lamentable i realment condemnable, des de la Unitat d’Igualtat de la UVic-UCC donem la benvinguda als homes que se sumen a la protesta davant de qualsevol mena d'agressió a les dones i els emplacem, així com a les dones, a posar fi a les complicitats, comentaris irònics o fins i tot, acudits que fomenten actituds de superioritat envers les dones.

La Universitat, així com totes les institucions educatives que vetllen per l’educació, hem de donar exemple i treballar cada dia del món per una societat justa i lliure que permeti a totes les dones viure amb seguretat i plenitud.