L'investigador Iron Irizar advoca per l'ús del modelatge i la simulació en el control dels sistemes de depuració d'aigües i residus

20/03/2018 | SCP

•  seminari-facsa Seminario_FACSA_18DLL15_in

FOTO: Damián Llorens

Iron Irizar, investigador de l'Associació Centre Tecnològic Ceit-IK4, ha defensat la utilització del modelatge i la simulació del procés com a eina estratègica en el desenvolupament dels algorismes de control, i com a base metodològica per al disseny de controladors de processos unitaris en els sistemes de depuració d'aigües i residus.

Irizar ha impartit el seminari «El control automàtic en els sistemes de depuració d'aigües i residus: conceptes teòrics i experiències pràctiques» en el cicle organitzat per la Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I de Castelló. El ponent ha presentat les experiències del seu grup en el control automàtic en els sistemes de depuració d'aigües i residus. Al seminari han assistit un nombrós grup de tècnics, personal d'administració i de recerca i estudiantat.

Amb l'objectiu de ser cada vegada més autònoms i millorar les seues prestacions operacionals, les tecnologies de control automàtic han anat guanyant protagonisme dins dels tractaments biològics utilitzats en la depuració d'aigua i residus. El doctor, després d'una introducció general al control automàtic i al seu context en l'àmbit de la depuració, ha presentat la seua visió, fruit de la seua llarga trajectòria, sobre la metodologia per a abordar els processos d'automatització i control.

Irizar ha indicat que, en les noves tecnologies, com les que utilitzen la nitrificació parcial, el control segueix sent un repte, i resultarà clau perquè puguen triomfar i establir-se. També ha parlat durant la seua exposició de diversos casos d'èxit desenvolupats per Ceit-IK4. L'enginyer és un dels investigadors capdavanters en el panorama nacional en l'automatització i control d'estacions depuradores d'aigües residuals, tant urbanes com industrials, amb una trajectòria de més de vint anys, en els quals ha desenvolupat un gran nombre de projectes aplicats a la indústria.

En aquests seminaris, gratuïts i oberts a tot el públic, investigadors i investigadores capdavanters en els seus camps presenten les seues línies de treball, i mantenen contactes amb grups de recerca, així com amb personal tècnic de diferents empreses i administracions.

Imatges del seminari