La Galeria Octubre de l’UJI mostra l’obra de 10 dones artistes en «De Femíneo. Un art sense límits»

26/02/2018 | SCP

La Galeria Octubre de la Universitat Jaume I ha inaugurat l’exposició col·lectiva «De Femíneo. Un art sense límits», una mostra que recull l’obra de deu dones.

La Galeria Octubre de la Universitat Jaume I ha inaugurat l’exposició col·lectiva «De Femíneo. Un art sense límits», una mostra que recull l’obra de deu dones: Pilar Farrés, Altea Grau, Myriam Jiménez, Andrea Lira, Cecilia Mandrile, Lucía Moya, Marta Negre, Ana Sansano, Nuria Torres i Rossana Zaera.

En l’acte d’inauguració la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat, M. José Oltra, ha destacat la varietat de formats i tècniques utilitzades en les obres, les quals tenen com a punt comú donar visibilitat a la feminitat com a expressió de la sensibilitat de les diferents artistes.

Per la seua part la comissària de l’exposició, Irene Gras, ha explicat que «l’exposició no pretén reivindicar el paper de la dona, sinó que mostra la particularitat de cada artista perquè conté la bellesa i essència del seu art, i el realment important és la manera en la qual ho expressen». En aquest sentit, ha afegit que «el fil conductor és la qualitat inherent de totes les artistes de ser femenines i, per tant, destaca la delicadesa, l’elegància i la subtilitat de les obres».

L’exposició estarà oberta fins al 20 d’abril en horari de dilluns a divendres de 10.30 a 13.30 i de 17.00 a 20.30 hores. La sala romandrà tancada del 5 al 10 de març amb motiu de les festes de la Magdalena; el 19 de març, festivitat nacional i del 29 de març al 6 d’abril de 2018 per les vacances de Setmana Santa.