El Grau en Arquitectura Tècnica de l’UJI participa en un projecte europeu per a promocionar comunitats sostenibles

12/03/2018 | SCP

El Grau en Arquitectura Tècnica de la Universitat Jaume I col·labora en el projecte FLOCON-ECCE per a la promoció de comunitats sostenibles a Europa. En el marc d'aquesta col·laboració, els membres del projecte han visitat les instal·lacions del campus del Riu Sec i han realitzat un taller per a donar a conèixer la solució de l'envolupant éBRICKhouse.

Aquest taller ha sigut l'últim d'una sèrie de pràctiques que han realitzat durant una setmana en les instal·lacions del Mas de Noguera (Caudiel), on tots els membres van poder construir amb les seues pròpies mans un mur de pedra en sec i un mur de tàpia. Experts en la matèria i alumnes van intercanviar coneixements sobre l'evolució de les tècniques constructives per a envolupants sostenibles per l'economia de recursos, per l'economia d'energia i també per la seua durabilitat.

L'objectiu és que cada membre de l'equip organitze ara en els seus països d'origen tallers similars per a intercanviar les tècniques constructives més sostenibles per a resoldre cobertes, elements estructurals de fusta i revestiments interiors. Aquests tallers i les experiències compartides seran la base i el material d'un curs obert sobre tècniques constructives per a tots aquells interessats a rehabilitar, millorar i aprofitar el patrimoni local. El curs vol servir de trampolí per a reconèixer la labor professional i acadèmica dels tallers, un reconeixement que s'acreditarà perquè el contingut l'ha elaborat i avaluat la Universitat Jaume I.

La vicerectora d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, va rebre els participants en aquest taller, que anaven acompanyats per Teresa Gallego, professora del Grau en Arquitectura Tècnica.