La Universitat per a Majors de l’UJI coordina un projecte europeu per a promoure la reutilització del coneixement com a servei de valor afegit

14/12/2017 | SCP

La Universitat per a Majors de la Universitat Jaume I ha celebrat els dies 11 i 12 de desembre la primera reunió del projecte «Recursos per a la formació i reutilització del coneixement en una economia circular». El projecte europeu CLEAR està inclòs dins del Programa Erasmus+ d’Innovació Educativa i es desenvoluparà al llarg de 28 mesos juntament amb altres sis institucions europees.

L’UJI, com a coordinadora del projecte, tindrà la responsabilitat de la direcció en la creació de l'eina digital que serà usada per institucions educatives en els seus cursos i la realització de les proves pilot.  El seu principal objectiu és el disseny de materials formatius, i així afavorir les prioritats de la Unió Europea del foment de l’emprenedoria i la competitivitat i promoure l’economia circular a través de la servitització.

El projecte CLEAR produirà activitats educatives i eines en línia per a facilitar l’adquisició de competències i habilitats en diferents nivells educatius; universitat, formació empresarial, formació a formadors... d’una forma flexible i adaptativa. D’aquesta manera, serà possible que tant el personal empleat com l’estudiantat puguen explicar el coneixement i l’experiència de forma que siga reutilitzable per altres persones i institucions. El coneixement d’aquesta manera es podrà entendre com a servei, com si fos un producte.

La Universitat per a Majors des de l’any 2005 du treballant de forma continuada en accions d’innovació educativa al llarg de tota la vida, i afavoreix en el seu programa formatiu tant el desenvolupament de materials pedagògics innovadors com la difusió i la valorització dels resultats i coneixement per a una millora continua de la societat, especialment de les persones majors.

Més informació:  www.projectclear.eu i www.mayores.uji.es