02/10/2017 | SCP

Un projecte d'intel·ligència artificial desenvolupat per un grup d'estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV), Makers UPV Yellow, que reconeix logos i comptabilitza el valor de les monedes i els bitllets ha resultat guanyador del premi corresponent al repte plantejat per NayarSystems, una de les empreses castellonenques organitzadores, però també del guardó que donen els vots del conjunt de desenvolupadors participants. El jurat ha destacat l'«elevadíssim» nivell dels projectes en aquesta segona edició del Hackathon Castelló, que s'ha celebrat en el Pavelló Poliesportiu de la Universitat Jaume I amb un gran èxit de participació. La trobada de programadors castellonenc, que finalment ha comptat amb 130 participants de tota la Comunitat Valenciana, es consolida així com esdeveniment de referència per a fer «pedrera» de programadors i assegura la seua continuïtat per a 2018.

Per la seua banda, Makers UPV Green, un altre grup format per alumnes de la mateixa universitat valenciana, tots dos pertanyents a la comunitat d'estudiants en moviment Makers UPV de la Universitat Politècnica de València, habituals en hackathons de tot el país, ha sigut distingit pel seu projecte amb sensors de presència humana, llum i humitat, recreat en una maqueta impresa en 3D. La vistosa smarthouse ha resultat guanyadora del repte plantejat per IoTsens, una altra de les empreses castellonenques organitzadores, sobre internet de les coses aplicat a la llar. Els creadors del projecte són un grup d'alumnes del Grau d'Enginyeria Informàtica i Elèctrica. Dos dels seus membres, Jaime Laborda i Ernesto Oliver, els qui han imprès en 3D la maqueta de la casa durant el cap de setmana, han destacat «l'excel·lent organització» i el «bon ambient» del Hackathon.

El premi al millor repte de PaynoPain sobre la creació d'una Dapp utilitzant la tecnologia blockchain ha sigut per a Medusa Team, un equip que ha creat una aplicació descentralitzada molt innovadora amb la qual poder crear i intercanviar monedes virtuals entre diversos jugadors; el millor projecte del repte plantejat per Networking Directives Castelló ha sigut para Joaxis Apps, dos estudiants de Telecomunicacions que han desenvolupat una aplicació per a gestionar esdeveniments i poder portar un control de l'assistència. Per la seua banda, GeoRumors ha sigut el grup guanyador de la app amb Firebase plantejada per Cuatroochenta. Una aplicació de geolocalització capaç de posicionar rumors en un mapa i en la qual els usuaris poden validar la seua autenticitat. I, finalment, el grup Honey Soft Devs, format per tres xiques recentment graduades en Disseny i Desenvolupament de Videojocs de la Universitat Jaume I, ha sigut el guanyador del segon repte plantejat també per Cuatroochenta, un videojoc infantil multijugador basat en el tradicional pedra, paper o tisora.

Una trobada molt fructífera en el qual tant el jurat com els organitzadors han destacat la qualitat dels projectes i l'«alta proactivitat per part de tots els participants», els qui «s'han esforçat molt durant tot el cap de setmana». Un esdeveniment de dinamització territorial i sectorial de Focus Pyme y Emprendimiento, on s'han presentat nombrosos projectes innovadors que han aportat solucions col·laboratives a problemàtiques reals.

Però a més de l'èxit de participació i de qualitat dels projectes presentats, la trobada de programadors de Castelló també ha destacat pel Hackathon Infantil, que va acollir a més de 100 xiquets i xiquetes de fins a 16 anys amb els reptes de Robotix Lego Education i Gamesonomy per a donar els seus primers passos en la programació de dispositius, videojocs i robots.