L’alumna de l’UJI Sonia Santafé obté un accèssit en els Premis Nacionals de Disseny i Sostenibilitat del Clúster de l’Envàs i Embalatge

22/05/2017 | SCP

L’alumna del Grau en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat Jaume I Sonia Santafé Izquierdo ha aconseguit un accèssit en la categoria d’Innovació en Disseny i Sostenibilitat de la vuitena edició dels Premis Nacionals de Disseny i Sostenibilitat del Clúster de l’Envàs i Embalatge, amb un treball realitzat per a l’empresa Tempe (Grup Inditex) en l’assignatura «Presentació de Productes» impartida per Francisco Felip Miralles, Jaume Gual Ortí i Marilú García Martínez.

El projecte «Slop» és una combinació de caixa i borsa, que permet guardar principalment sabates (de forma enfrontada), però que també pot ser útil per a altres objectes, com ara bosses. El model dissenyat disposa de dos forats centrats en la base de la caixa per a introduir-hi la borsa, de forma que aconsegueix pressionar i subjectar l’objecte introduït, optimitzant tot l’espai. L’embalatge està fet amb materials reciclables i respectuosos amb el medi ambient, com són el polietilè de baixa densitat i el paper reciclat.

Els Premis Nacionals de Disseny i Sostenibilitat, organitzats pel Clúster d'Innovació en Envàs i Embalatge, van nàixer l'any 2009 amb l'objectiu de fomentar el disseny i l’excel·lència en el sector, a més de reforçar el vincle entre el món empresarial i l'universitari. En aquesta vuitena edició, que ha comptat amb la participació de 350 alumnes i alumnes de 21 universitats i escoles de disseny, reconegudes empreses han plantejat un cas real, vinculat amb una necessitat específica d'innovació en relació amb el disseny de l'envàs o embalatge d'un o diversos productes que comercialitzen.

Imatges: Clúster d'Innovació en Envàs i Embalatge