L’UJI se suma a la celebració del Dia Internacional contra l’Homofòbia en l’Esport amb accions de sensibilització

15/02/2017 | SCP

El Servei d’Esports i SaluSex-Unisexsida de la Universitat Jaume I, en col·laboració amb UJI Hàbitat Saludable, se suma a la celebració del Dia Internacional contra l’Homofòbia en l’Esport el 19 de febrer, participant a la iniciativa de la lliga irisada en les competicions esportives del 15 i 16 de febrer. A través d’aquesta iniciativa, els esportistes visibilitzaran el seu suport vestint les seues botes amb cordons amb els colors de l’arc de sant Martí durant el partit. A més, en les diferents activitats desenvolupades al Servei d’Esports, els monitors compartiran reflexions amb totes aquelles persones que hi participen. Aquests missatges, a més, es distribuiran a la comunitat universitària i per les xarxes socials per a posar-les a l’abast de tota la societat en general.

Des del Servei d’Esports i SaluSex-Unisexsida destaquen la importància de visibilitzar i respectar la diversitat afectivosexual en el món de l’esport i, en conseqüència, eradicar la LGTBfòbia també en aquest context. El 19 de febrer, Dia Internacional contra l’Homofòbia en l’Esport, es recorda Justin Fashanu, el primer futbolista professional que es va declarar obertament homosexual. Aquest fet li va fer patir el rebuig, en tots els camps de futbol que visitava, tant dels afeccionats, com dels mateixos companys i del seu entrenador. Finalment, i producte de la depressió que travessava, es va llevar la vida el 1998.

En aquella ocasió, el món de l’esport i en concret del futbol no va mostrar els valors que hauria d’encarnar. La llei aprovada el 2007 recull que l’esport hauria de representar una activitat lliure en la qual es respecten les diferències de cadascuna de les persones que la practiquen, més enllà del seu origen, de les seues creences religioses i de la seua orientació sexual. «En suma, l’esport hauria de suposar un espai inclusiu que visibilitze la nostra realitat diversa i on totes les persones, dones i homes, tinguen l’orientació sexual que tinguen, s’integren per igual», destaca el comunicat realitzat pel Servei d’Esports i SaluSex-Unisexsida. «No obstant això, en l’actualitat, seguim convivint en espais esportius en què es discrimina les persones per la seua orientació sexual. Una bona mostra en són els insults homòfobs que va rebre Jesús Tomillero (àrbitre de futbol en categories infantils) en declarar-se homosexual. Desgraciadament, l’homofòbia té un caràcter transversal i es produeix tant en l’àmbit professional, com en les categories amateurs», afegeixen, concloent que «la universitat no és, ni pot ser, aliena al valor de la tolerància, la solidaritat, la comprensió i el respecte cap a les altres persones».