La professora de l’UJI Ana M. Vernia presenta una publicació sobre programació en competències en educació i formació musical

14/12/2016 | SCP

La professora de la Universitat Jaume I Ana M. Vernia va presentar el passat 3 de desembre a la Llibreria Argot de Castelló la publicació Las competencias en educación y formación musical. La programación didáctica por competencias en los conservatorios y escuelas de música.

El llibre, dirigit a docents de música, sorgeix de l'actual demanda tant en conservatoris com en escoles de música de programar per competències, un àmbit en el qual no hi havia cap proposta, tan sols una escassa referència des de les competències clau. Així, la reflexió d'un grup de docents de diferents conservatoris va provocar la necessària confecció d'aquesta publicació que pretén ser un primer pas per a la confecció de programacions per competències.

Vernia és doctora per la Universitat de Barcelona i llicenciada en trompeta pel Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona. Té el Diploma d'Estudis Avançats (DEA) per la Universitat Politècnica de València i el postgrau en Noves Tecnologies de la Comunicació i Informació Aplicades a l'Educació Musical per la Universitat Autònoma de Barcelona, a més del Màster Internacional en Comunicació i Educació per aquesta mateixa universitat. És presidenta de la SEM-EE (Societat per a l'Educació Musical de l'Estat Español) i dirigeix la revista d'educació en les arts Artseduca.