Dues campanyes contra la sida d’estudiants de l’UJI resulten guardonades en els premis HIV Think Tank Cedisa distingeix amb el segon premi i un accèssit els projectes de l’UJI per a frenar el VIH entre els joves

06/10/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Dues campanyes realitzades per estudiantat de la Universitat Jaume I han resultat guanyadores dels premis HIV Think Tank convocats per la Coordinadora Estatal de VIH i Sida (Cesida) als millors projectes per a frenar el VIH entre els i les joves. En concret, la campanya «Al primer contacte» dissenyada per Judith Luengo i Paula Vivó ha aconseguit el segon premi, dotat amb 2.000 euros, mentre que el projecte «Be good, don't VIH good» de Cristina Alcuña i Virgina Vázquez ha obtingut un accèssit de 500 euros.

Un total de 37 campanyes rebudes de 19 centres educatius optaven al guardó final. Cesida ha concedit tres premis i dos accèssits amb una dotació total de 7.000 euros. Així, de les cinc distincions dues han recaigut en propostes presentades des de l’UJI. Els premis es van lliurar el dimarts 4 d'octubre de 2016 en el marc de les 27 jornades de Cesida dirigides a estudiants entre 18 i 35 anys.

Judith Luengo i Paula Vivó van arreplegar el premi de mans de Ramón Frexes, director de Relacions Institucionals de Jannsen, pel seu projecte «Al primer contacte» que planteja vincular imatges «pujades de to» en xarxes socials amb malalties de transmissió sexual amb la finalitat que, en accedir-hi, els joves troben la informació sobre la malaltia, així com un enllaç a una web amb tota la informació de la campanya. «Així aconseguirem arribar als joves a través d'un discurs adaptat a ells», expliquen les autores de la proposta. Per la seua banda, Cristina Alcuña va arreplegar el premi de l'accèssit al projecte «Be good, don't VIH good» que va ser lliurat per medallista olímpic Saúl Craviotto.

El jurat, format per personalitats de diferents àmbits del VIH com ara la medicina, la recerca, l'educació, el periodisme o l'administració pública, ha avaluat les candidatures tenint en compte el seu disseny, missatge, originalitat, pertinència i implantació. Tretze entitats de Cesida han col·laborat amb el HIV Think Tank enguany, amb l'objectiu de divulgar aquest projecte i conscienciar ala joventut, per a disminuir les xifres del 30% dels nous casos de VIH a Espanya que segons l'últim informe del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, pertanyen a menors de 29 anys.

Més informació

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions