El MOOC de Sistemes de Gestió de l'Energia de la Fundació f2e aconsegueix en la primera edició més de 2.000 inscrits

20/07/2016 | SCP

El curs «Sistemes de gestió de l'energia» realitzat per la Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, f2e, i la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de la Universitat Jaume I, ha assolit en la primera edició 2.071 inscripcions de 28 nacionalitats, entre les quals destaquen els països llatinoamericans però també alumnat dels EUA, Portugal, Gran Bretanya, Suïssa, Itàlia o Alemanya.

El curs s'emmarca dins de l'oferta formativa de cursos oberts massius de la Universitat Jaume I de Castelló. Aquests cursos oberts i gratuïts han aconseguit una gran popularitat en els últims temps atesa la comoditat que suposa l'oportunitat de realitzar-los a través de la plataforma en línia, en aquest cas el portal mooc.uji.es.

Aquesta primera edició del curs, que va finalitzar el passat mes de juny, ha estat dirigida a persones interessades en els sistemes de gestió de l'energia amb l'objectiu d'oferir els coneixements necessaris per a dissenyar i implantar sistemes de gestió de l'energia seguint les directrius de la norma ISO 50001. La formació ha combinat els aspectes més teòrics amb la presentació de diferents casos pràctics en diferents tipus d'organitzacions.

La temàtica estava dividida en cinc blocs, el primer sobre la norma ISO 50001, el segon sobre la realització d'auditories energètiques, el tercer sobre conceptes de sistemes de monitoratge i telecontrol, la quarta sobre aplicacions dels sistemes de monitoratge i telecontrol i l'últim bloc estava centrat en els casos d'èxit d'un SGEn.

Dels 2.071 inscrits, 1.983 van iniciar el curs (95,75% de les inscripcions). D'aquestes, un 42,21% han obtingut el certificat d'aprofitament, la qual cosa suposa un 40,42% del total de les inscripcions. Atès l'èxit de participació del curs, la Fundació per a l'Eficiència Energètica, f2e, continua esforçant-se per a incrementar la divulgació i la formació en el sector de l'eficiència energètica i treballa ja en la reedició de cursos anteriors i en la preparació d'altres de nous per a ampliar la seua oferta formativa.

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló de la Plana i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.