Èxit de participació en la II Fira de Divulgació de la Ciència Firujiciència 2016

19/04/2016 | SCP

Més de 800 alumnes d’infantil, primària, secundària, batxillerat i mòduls de la província de Castelló s’han donat cita dijous 7 d’abril de 2016 per visitar la fira de divulgació de la ciència de la Universitat Jaume I Firujiciència. El hall de la Facultat de Ciències Humanes i Socials s’ha omplit de joves i menuts que amb curiositat atenien les explicacions i els experiments dels joves científics i científiques i professorat que estaven al càrrec de la trentena de tallers que formaven part de la mostra.

«Enamorar-se de la ciència és el principal objectiu de la fira», explicava Enric Ramiro, membre del comitè científic format per Vicente Esteve, Antonio Gallardo, Ignacio Morell, Sara Prades, Concepción Calvo, Sergio Mestre, Amable Pérez i Lluís Martínez amb la col·laboració altruista de desenes de docents de totes les etapes educatives. Aquest primer objectiu es complementa amb la finalitat de provocar en els joves i més menuts una curiositat per l’àmbit científic i fer-los coneixedors de la investigació en la vida quotidiana, per tal de despertat vocacions científiques.

Els tallers abordaven temes com ara l’aprofitament dels residus domèstics, l’ADN de la cèl·lula, la pressió atmosfèrica, la química, els aliments, l’aigua amb experimentació pràctica i el projecte de sensibilització ambiental «El curs de l'aigua», la robòtica, els videojocs o la didàctica de l’experimentació en classe. L’alumnat feia cua per fer rodar un cotxe de fórmula 1, provar l’escriptura màgica, participar en un citodiagnòstic d’ETS, conèixer la psicologia positiva en el projecte «La ciència de la felicitat» o intentar ser el que més gotes d’aigua pose damunt d’una moneda. A més a més, un dels grups participants ha fet volar des de la plaça de l’Àgora coets d’aigua.

La fira ha comptat amb la col·laboració del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa; el Deganat de la Facultat de Ciències Humanes i Socials; la Direcció de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals; l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües; els departaments d'Educació, de Química Inorgànica i Orgànica i d'Enginyeria Mecànica i Construcció, la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de l’UJI i la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT).

Imatges de la fira

Vídeo en altres formats