La representació de la Comissió Europea a Espanya presenta una col·lecció del Repositori UJI en la commemoració dels 30 anys d'Espanya en la Unió Europea

13/04/2016 | SCP

La representació de la Comissió Europea a Espanya ha commemorat, el 8 d'abril, els 30 anys de l'entrada d'Espanya en la Unió Europea amb la celebració de la jornada «Espanya i Europa, una mirada des de la universitat espanyola» a la Seu de les Institucions Europees a Madrid.

En la jornada, la directora del Centre de Documentació Europea de la Universitat Jaume I, Elvira Aleixandre, ha presentat la «Col·lecció 30 aniversari adhesió» del Repositori UJI, allotjada en l'Arxiu Digital Espanya-UE (SEDAS), elegida per la representació de la CE pels documents històrics que conté i per la seua col·laboració amb els Arxius Històrics de la Unió Europea de l'Institut Universitari Europeu de Florència. La col·lecció es compon de més de 280 documents entre els quals destaquen imatges, correspondència i informes que fins ara estaven dispersos en diferents arxius i bases de dades. A més, ofereix tots els documents en accés obert, la qual cosa permet tenir una visió panoràmica de l'adhesió d'Espanya a la UE.

L’acte també ha inclòs una taula redona titulada «30 aniversari de l'adhesió: mirant l’etapa històrica des de la universitat», en què ha participat Francesc Michavila, director de la Cátedra UNESCO de Gestió i Política Universitària i rector honorari de la Universitat Jaume I.

Així mateix, s'ha presentat l'exposició itinerant España y la Unión Europea. Historia de una relación, organitzada per la representació de la Comissió Europea a Espanya i la xarxa de Centres de Documentació Europea, que retrata a través de la fotografia les principals fites i personatges d'aquest procés històric, des de les primeres negociacions el 1962 fins avui en dia. La mostra recorrerà 37 universitats espanyoles al llarg de l'any 2016 i també compta amb una versió en línia en la qual, a més, els continguts estan traduïts a l'anglès, el basc, el gallec i el català.