El grup GEOTEC de l’UJI tanca les accions de divulgació sobre Sistemes d'Informació Geogràfica amb el lliurament dels premis #GeoSelfieUJI

14/12/2015 | SCP

•  premi-gisday Geotec_premi_index

Lliurament dels premis #GeoSelfieUJI. | FOTO: Vox UJI

•  premi-gisday Geotec-gisday

La Universitat Jaume I s'ha sumat a la celebració del Dia Internacional dedicat als Sistemes d'Informació Geogràfica, conegut com GIS-Day per les seues sigles en anglès, a través de diverses iniciatives impulsades pel Grup de Tecnologies Geoespacials (GEOTEC) que s'han tancat amb el lliurament, el dimecres 25 de novembre, dels premis #GeoSelfieUJI, campanya en la qual la comunitat universitària ha participat fent-se una foto en el seu lloc favorit del campus i compartint-la utilitzant el hashtag #GeoSelfieUJI.

L'objectiu d'aquesta activitat era mostrar les potencialitats dels Sistemes d'Informació Geogràfica aplicada a qualsevol camp, fins i tot per al seu ús en el context universitari, integrant aquesta informació dins de la plataforma SmartCampusUJI (smart.uji.es), que permet traçar rutes dins del campus o localitzar àrees d'interès com ara aules o edificis, entre altres coses. Els tres primers classificats en #GeoSelfieUJI per l'originalitat de les seues fotos han rebut un suport per a la visualització en tres dimensions, cardboard, mentre que els següents set premiats han pogut arreplegar un lot de productes de l'Institut de Noves Tecnologies de la Imatge (INIT), al que pertany GEOTEC, de la companyia ESRI. A més, tots els premiats poden realitzar un curs de forma gratuïta en el VirtualCampus d’ESRI.

Paral·lelament, a la llarg de tot el matí del passat dijous 19 de novembre, es van realitzar diverses xarrades divulgatives, amb temàtica GIS de fons, al vestíbul de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals. La Universitat es va sumar així a les activitats internacionals dedicades als Sistemes d'Informació Geogràfica, impulsades des de 1999 per ESRI. Per la seua banda, la National Geographic Society dedica tota una setmana a difondre la geografia, amb infinitat d'esdeveniments al llarg de tot el planeta.

Aquestes accions de divulgació s'emmarquen així mateix en la celebració de la Setmana Europea de la Ciència i la Tecnologia de la Jaume I que inclou un taller de comunicació de la ciència per a investigadors i activitats dirigides a estudiantat preuniversitari com Connecta amb la Ciència i la Setmana de la Ciència de Vila-real. La Setmana de la Ciència 2015 de l’UJI compta amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), l'Aula Dávalos Fletcher de la Cultura, Facsa i Iproma.

Més informació sobre GIS Day i campanya #GeoSelfieUJI