Els professors de Disseny Industrial de l’UJI, José Luis Navarro i Francisco Felip, donen una escultura a la Universitat L'obra «El cubilete del diseñador» estarà exposada a l'edifici de Rectorat

06/11/2015 | SCP

•  donacio-escultura El_Cubilete_del_Artista_15DLL30_in

Acte de donació de l'escultura. | FOTO: Damián Llorens

Els professors del grau en Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte de la Universitat Jaume I, José Luis Navarro i Francisco Felip, han donat l'obra d'art «El cubilete del diseñador» a la Universitat, una donació que ha agraït el rector, Vicent Climent, i que ha assenyalat que per a la Jaume I «sempre és un honor rebre una obra d'art, i més quan els autors són persones tan vinculades a la Universitat, provinents a més d'una titulació de la qual ens sentim tan orgullosos».

L'obra «El cubilete del diseñador» es va poder veure a la sala d'exposicions de la Fundació Dávalos Fletcher de Castelló dins de l'exposició Dissenyar, crear, emocionar. Es tracta d'una peça de tècnica mixta en la qual es combinen la talla de fusta, la construcció d'aglomerat DM, tubs de PVC i goma EVA. El professor del Departament d'Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny, Francisco Felip, ha explicat que volien crear «una peça vinculada a l'art, a la docència i al disseny, en la qual apareixen elements vinculats a l'ensenyament que utilitzem des d'una edat molt primerenca fins a la universitat com són llapis, colors, tisores, regla,…».

L'obra romandrà a la tercera planta de l'edifici de Rectorat i Serveis Centrals de l’UJI. En aquest sentit, el rector ha destacat l'oportunitat que suposa aquest tipus de donacions per a poder ampliar les obres d'art de la universitat en una època de crisi en la qual s'ha hagut de renunciar a la compra de noves obres d'art.