Professionals de l’esport i la salut destaquen els beneficis de l’activitat física en les diferents etapes vitals de la dona

19/10/2015 | SCP

Professionals de l’esport i de l’àmbit de ciències de la salut es van donar cita el 16 i 17 d’octubre a la Universitat Jaume I en el «Congrés Nacional Dona i Esport. Activitat física i salut al llarg de la vida», organitzat pel Servei d'Esports juntament amb la Facultat de Ciències de la Salut, per a analitzar la utilització de l’activitat física com a eina de millora de la qualitat de vida de la dona, des del punt de vista del seu cicle de vida i la seua evolució fisiològica.

El congrés, patrocinat per l’Ajuntament de Castelló i la Càtedra Endavant Villareal CF de l’Esport, va servir com a fòrum de debat i reflexió per a apropar a la societat de Castelló, i al món de l’esport en general, la importància d’introduir l’activitat física en l’estil de vida de la dona. Així, es va destacar la necessitat d’integrar als professionals de l’esport en el sistema de salut i de fomentar l’activitat física com a mesura de prevenció i millora de malalties cardiovasculars, el càncer o la diabetis, entre d’altres. A més, es van posar de relleu els beneficis de l’activitat física en l’embaràs o en l’etapa de la menopausa.

La trobada es va completar amb una sèrie de tallers pràctics sobre activitats esportives en les diferents etapes de la vida de la dona, l’exercici físic en la dona d’edat avançada i els beneficis de l’embaràs actiu per al part.