25/10/2015 | SCP

•  conveni-vilafames conveni_vilafames_15EVR15in

Acte de signatura del conveni. | FOTO: Efraim Vidal

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, l’alcalde de Vilafamés i president del Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera Cerni, Abel Ibáñez, i Rosalía Torrent, directora executiva del Museu, han signat un conveni marc per a col·laborar en activitats de l’àmbit cultural, especialment les relacionades amb les arts plàstiques i visuals. A l’acte de signatura també han assistit el regidor de Cultura de Vilafamés, Longinos Gil, i el director adjunt del Museu, José Manuel González.

El conveni contempla el prestament d’assessorament mutu, el desenvolupament de projectes i programes entre ambdues entitats o l’intercanvi d’experiències a través de xarrades, conferències i seminaris. A més, el Museu acollirà estudiantat de l’UJI en pràctiques formatives i facilitarà l’accés a les instal·lacions, obres d’art i documentació, tant del Museu com del Centre Internacional de Documentació Artística (CIDA), a l’alumnat i professorat de la Universitat per a la realització de treballs acadèmics, tesis doctorals i projectes d’investigació.

El rector de l’UJI s’ha mostrat molt satisfet per la signatura d’aquest conveni ja que el Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera Cerni de Vilafamés és un museu de referència en l’àmbit de l’art contemporani i molt estimat per totes les comarques de Castelló. «Aquesta col·laboració afegeix sens dubte un plus a la formació artística de la comunitat universitària tan fonamental per a la nostra Universitat que aposta per una formació integral dels seus estudiants» ha assenyalat Vicent Climent. El rector també ha destacat que el conveni permetrà els estudiants de la Universitat realitzar pràctiques formatives en aquest espai i facilitarà l’accés no només al Museu sinó també al Centre Internacional de Documentació Artística.

Per la seua part, l’alcalde de Vilafamés, Abel Ibáñez, ha manifestat que amb aquest conveni amb la Universitat «potenciem el Museu i el donem a conèixer als joves al mateix temps que donem a conèixer el nostre municipi». En aquest sentit, Rosalia Torrent ha afegit que «no només és el Museuel que ix fora sinó que l’art està present a la Universitat». «És una relació que estic segura que té molt de futur» ha conclòs.

Fotografies