Més de 100 persones acudeixen a la XIII Jornada de Comitès de Bioètica

05/06/2015 | SCP

Més de 100 professionals han participat en la XIII Jornada de Comitès de Bioètica de la Comunitat Valenciana, organitzada pel Comitè de Bioètica Assistencial i la Universitat Jaume I, que s'ha celebrat a l'Hospital General Universitari de Castelló (HGUCS). La jornada s'ha desenvolupat amb el títol de «Bioètica, neurociències i solidaritat» i ha comptat amb la participació d'experts de prestigi internacional.

Al costat del gerent del Departament de Salut de Castelló, Javier Peñarrocha, en la inauguració d'aquesta jornada han estat presents el degà de la Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat Jaume I, Rafael Ballester Arnal, i la vicepresidenta del Comitè de Bioètica Assistencial del Departament de Salut de Castelló, Amparo Bernat.

El desenvolupament de la jornada ha comptat amb ponents de gran prestigi que han abordat, entre altres qüestions, si el nostre cervell està dissenyat per a la solidaritat. En aquest sentit, el professor Carlos Acuña, del departament de Fisiologia Universitat de Santiago de Compostel·la, ha establert que el cervell humà està preparat per a la solidaritat en la seua constitució fisiològica. Per la seua banda, el professor de l'UJI, Patrici Calvo, ha dissertat sobre la «neuro-educació» i la seua relació amb l'ètica, la reciprocitat i la solidaritat, en una ponència moderada pel també membre de la universitat, Domingo García Marzá.

L'última de les conferències programades, la de l'oncòloga pediàtrica de l'Hospital General Universitari d'Alacant i professora del màster en bioètica i medicina humanitària, Maria Tasso Cereceda, ha tractat la bioètica i la solidaritat.