L’UJI presenta les novetats de la distribució de codi obert LliureX

11/05/2015 | SCP

•  programari-lliure Congres_Lliurex_15DLL052_in

Vicent Climent i Juan Carlos Moragues en la inauguració del congrés. | FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I ha celebrat el 5é Congrés de Programari Lliure, organitzat per la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública a través de la Direcció General de Tecnologies d’Informació, amb l’objectiu de presentar les novetats de la distribució de codi obert LliureX, que celebra enguany el seu desè aniversari, així com intercanviar experiències d’ús en centres educatius i altres àmbits. L’acte d’inauguració ha estat a càrrec del rector de l’UJI, Vicent Climent, i el conseller d’Hisenda i Administració Pública, Juan Carlos Moragues.

Climent ha destacat l’aposta decidida de l’UJI per les TIC des dels seus inicis i, en concret, ha posat de relleu la incorporació en els Estatuts de la Universitat del compromís institucional pel desenvolupament del programari lliure «com una demostració més de la nostra voluntat d’afavorir l'expansió i transmissió lliure del coneixement». En aquest sentit, ha recordat que la Jaume I es va incorporar en 2010 al conjunt de centres que faciliten el desenvolupament i l’extensió de LliureX. Finalment, ha insistit en la importància de «promoure la innovació des de dins de la universitat, per tal que la comunitat universitària i especialment els docents siguen no solament coneixedors sinó també els primers en experimentar els beneficis i les possibilitats de les eines tecnològiques».

Per la seua part, Moragues ha afirmat que «hem d‘apostar d’una forma definitiva per generar una societat immersa en l’era digital i basada en la innovació». En aquest sentit ha assenyalat que LliureX és un exemple d’èxit amb 10 anys d’introducció i desenvolupament en l'educació,la  justícia o l’administració. Així, ha citat algunes xifres de l’àmbit docent com ara les 25.000 descàrregues de la distribució en 95 països, les 400 aplicacions que ofereix o la implantació en 120.000 ordinadors. A més, ha destacat el programari lliure, l’administració electrònica i la inversió en equips informàtics com línies prioritàries pel que fa a les TIC.

A continuació, David Montalvá, responsable del projecte LliureX, ha fet un repàs de les novetats que incorpora la nova versió de la distribució com ara el repositori OwnCloud, un sistema per a clonar equips, una nova versió de la gestió de polítiques de seguretat, noves opcions d’instal·lació o millores en l’administració de clients lleugers, entre d'altres.

Fotografies