L'UJI posa en marxa la segona edició del projecte Penyagolosa Trail Saludable

07/04/2015 | SCP

El Servei d’Esports de l’UJI, amb la col·laboració de la Facultat de Ciències de la Salut de l’UJI i del Club Marató i Mitja, què organitza la CSP 115, ha posat en marxa per segon any, un ambiciós estudi d’investigació, el Projecte Penyagolosa Trail Saludable (PTS), amb l’objectiu de conéixer els principals paràmetres per a millorar la salut dels corredors d’ultrafons i de fer aquestes curses més saludables.

L’estudi parteix de les inquietuds que va suscitar el I Congrés Internacional sobre Curses per Muntanya i comptarà amb la participació voluntària d’un total de 50 corredors i corredores, als quals els mesuraran valors fisiològics i psicològics, a més dels hàbits d’entrenament i d’avituallament durant la cursa.

D’entre els valors fisiològics, cal destacar les analítiques sanguínies que es faran el dia abans i en finalitzar la cursa, a més de la mesura de la tensió arterial, saturació d’oxigen en sang, pes, capacitat de generar força al llarg de la cursa i ritme cardíac.

D’altra banda, en l'àmbit psicològic, els investigadors consideren molt important avaluar com incideix l'estrès en la vida quotidiana en el moment  d'entrenar i recuperar-se d'aquest tipus de curses i la percepció subjectiva de l’esforç durant aquesta.

Per últim, també sembla molt important conéixer el nivell d’entrenament dels corredors i la seua incidència, per tal d'afrontar la cursa en les millors condicions, així com veure com afecten les butllofes als peus en funció de les sabatilles, calcetins, etc. aquesta última investigació es farà en col·laboració amb la universitat de Stamford.

Pre inscripcions ací